Annandag Hockey

Idag kanske ni räkna med någon galen historia om vad som hände igår på juldagen, dagen då mest människor går ut. Tyvärr kan jag inte bjuda på det, då jag är en ordentlig flicka som inte gör galna saker. Det borde ni veta vid det här laget. Så vill ni ha en galen story får ni fråga B2. Jag har faktiskt spenderat de flesta juldagarna i Borlänge så inte blivit så många utgångar men varit ute en juldag då jag träffat en kille från Borlänge men det är nog preskriberat idag.  

 

Nu sitter jag iaf i bilen och idag är det fest för idag är det ingen vanlig dag för idag är det hockey bocky dag. Förra året startade jag, min mor och min brorsa en ny grym tradition vi går på hockey på vägen hem från farmor och farfar. Förra året stannade vi i Växjö för då möte de Lule, och vi är ju från Lule. Dessutom och kanske det bästa med hockey stoppet var att i Växjö kan man köpa matchbiljett med mat så man äter och ser på hockey. Den bästa kombon om man frågar mig. Jag är ju van vid att gå på hockey i USA där det ständig äts under hela matchen. Det gör hockeyn lite bättre framförallt under en skitmatch som jag antar det blir idag, är ju Växjö mot Örebro. Vi bestämde oss att stanna även denna gång i Växjö. Hade tankar på Jönköping med det skulle inte heller möta något roligt lag så då vann matbuffen i Växjö. Ni kanske förstår vart mitt matintresse kommer ifrån. Har en familj som älskar mat. Jag är inte jätteförtjust i Växjö Lakers så då det inte möter ett roligt lag så behöver jag tillbehör. För er som inte känner mig så kan jag jämföra Växjö med Kalmar FF. Vilket inte säger er något men en hint är att ett Kalmar lag skadad mitt knä så min fotbolls karriär var över.   

 

 

Skriver kanske en rapport efter matchen, blir nog mest om maten, nu ska jag väl fortsätta sova här bak i bilen.

 

Xo, rullar hungrig och förväntansfull mot Lakers.

/Andersson