Träning Sophie Sundström, cykelträning, komma i form, sophie sundström cykel, vinterpass, vinterträning

God fortsättning och mera hjulturer..

Så var då julen äntligen över och jag hoppas att tomten hittade hem till er alla! Själv fick jag varken en tempohoj eller ett par 450watts ben. Antagligen så är det för att jag både har ätit alldeles för lite spenat samt svurit mer än en sjöman det senaste året. Tur att det kommer en födelsedag snart.... 

Ibland tycker till och med jag att det är vidrigt ute. Idag var en sådan dag. Groteskt väder och ett par ben som var lika sega som julkolan igår och kroppen allmänt bara ville gå och dö. 
Men pannbensträning är alltid pannbensträning och med herrar som Eric Wiggo & Stikkan Martin är det svårt att inte vara glad efteråt ändå. 
Sista timmen hittade till och med både höger- och vänsterbenet tillbaka till livet och det vart det ganska så kul tillslut. Även om Stikkan i vanlig ordning kränkte både mig o Eric ibland så det stod härliga till. Sådant gör bara riktigt fina vänner! Tack som fan!
 
Jag vet inte hur ni prioriterar livets bestyr efter sådana här regnturer men för mig finns det alltid samma rutiner. Cykeln har ALLTID prioritet 1. Så när jag kommit hem ja då, åker kläderna av och jag svidar om till något torrt. Därefter börjar jag med att tvätta cykeln på verandan för att sedan putsa vidare på den inomhus med handdukar och annat tilltyg. Därefter sköjs lagerna av grus av från kläderna och hängs vidare upp i tvättrummet. Vattenflaskorna sköljs rena och skorna fylls med tidningspapper.
SEN så får då jag ta mig till duschen och fixa mig tillbaka till normalt skick. 
GT och LaPierre sätts alltid i första rummet :) 

Efter att ha legat som en mosad potatis i soffan framför Göta Kanal så skall jag försöka hitta motivation till att göra ett besök i det andra livet. Ni vet, där cykeloljan byts ut mot mascara. Cykelskorna mot klackarna, hjälmen mot hårspray, lycra mot spets och så vidare... Eller så sover jag en stund till och laddar om inför morgondagens distanstur. Ni kan ju bara ana vad som lockar mest....
 
Vi rullar ut, XO/ Sundström. tr