Träning cykel, cyklist, landsvägscykling, sophie sundström cykel

Lättklädd runda och tomatsoppa.

Det var inte mycket som gick till världshistorien med något av dagens pass. Men om det var något så var det dagens klädsel. Att kunna köra i korthandskar och enbart 1 lager tights i december är ju skrämmande trevligt. För just nu måste jag erkänna att jag saknar sommaren något så fruktansvärt mycket. Känslan av att enbart behöva ta på sig bibsen och tröjan och sedan kasta sig iväg. Lättklädda turer är alltid bra turer... 
Så när jag den 29e december enbart behövde ett lager av allt för att hålla värmen bra, ja då tusan är jag allt tacksam. 
Det andra anmärkningsvärda med dagens träning var ju också den totala failen av att INTE trycka på startknappen för Strava. Speciellt när man under en intervall gav allt och lite till för att ta tillbaka QOM från Emmy på Bergakungabacken enbart för att sedan upptäcka att fan-appen inte var igång. Folk har ju kastat skorna och hängt upp cykeln i taket för mindre.

Lättklätt värre och självklart med Sverigesupporten på naglarna!
 Aja, bara att bryta ihop och komma igen en annan dag. Eller bara skaffa en Garmin och slippa sådana här otrevliga överraskningar. 

Som de flesta i min omgivning vet så finns det ju inget direkt mellanläge för mig. Det är antingen 110% eller så får det vara. Detta gäller också inte bara inom sport, skola, utgångar och så vidare utan även när det kommer till mat. 
När jag väl har snöat in mig på en maträtt så är de tusan inte mycket annat som äts. Sedan USA-åren så har jag blivit en stor grötälskare och kan lätt käka det som både frukost, lunch och middag. Blodpudding, keso och vanilj-kvarg är 3 andra maträtter som jag kan få dille på och äta som dygnets alla måltider. 
Just nu har jag fastnat för en tomatsoppa som Nigella visade på TVn för ett par veckor sedan. Till en början var jag väldigt skeptisk till att kombinationen krossade tomater och ett par knäckta ägg där i skulle vara en hit. Men cykla mig baklänges, det var alldeles guddomligt gott! 
Så det är en ny maträtt jag käkar som oftast till både lunch och middag. Snart lär den nog även dyka upp på frukostmenyn...
Så en burk krossade tomater som kokas upp, därefter knäcks ett par ägg i och allt kryddas efter egen smak. Lock på under ett par minuter och sedan är det bara att låta det åka ned i magsäcken. Lättare recept är svårt att hitta... 

Under tillagning... 
 
Servering... 
 
Enorm skillnad i utseende under tillagning och servering... Hoppas att ni lägger märke till det. 

Vi rullar ut, XO/ Sundström. 
 
 
 
 
#1 - - Henrik :

Har du nå recept på soppan? Eller vad kryddar du den med?

Svar: Ja lite bättre skrivet så är det 1 burk krossade tomater & 2-3st ägg. Häll ned de krossade tomaterna i en stekpanna och när det kokar knäcker du i äggen. Jag brukar sätta ett lock sedan ovan på så äggen blir pocherade. Toppar med att ha i salt, peppar, oregano och lite timjan. Har testat med att köra lite mer kryddstarkt och de funkar finfint det med!
Sundström & Andersson