Sophie & Emmys Julgodis

Idag bjuds det på en härlig påse med söta karameller. En påse som visar det fina i cyklingen. Kärleken till cyklingen, och vad vi gör för varandra i vår klubb, lag eller kompisgäng när vi samlas för att cykla. Det är något som händer när det civila kläderna läggs på hyllan och lycran kommer på. Då är vi alla lika. I cyklingen träffas människor som aldrig skulle träffats eller pratats vid om det inte vore för cyklingen. I alla delar av världen så är det likadant, på slätten i Skåne så har mina cykelvänner lagt sig nära mig för att skydda mig mot vinden när jag fått hammaren. I Frankrike har folk puttad på mig i smyg för att jag inte skulle tappa hjul i slutspurten. Cyklingen är en sport där vänskap uppstår och man gör allt för sina egna. Vare sig om man är proffscyklist, elitcyklist, motion och solskenscyklist. Därför så bjuder vi idag på ett litet bildspel som visar denna fina vänskapskärlek som uppstår mellan cyklister.

 
 
 
Sista bilden är bara för att den är så jäkla snygg