En dag i styrkans tecken

Igår gjorde jag tester, glad att jag inte var död så firade jag med Ben & Jerry. Direkt efter jag vräkt i mig glasen skickade Sophie ett klipp från Lance som pratar om hur smal man borde vara som cyklist och att man borde lägga sig hungrig. Tack så jäkla mycket Lance att jag fick njuta av min glass, men skyller inte på dig. Jag skyller på Sophie som skickade det. Lance du gick ju på epo klart du klarade allt. Aja i vilket fall som helst så var testerna inte bra men jag kom i alla fall upp i puls mer än jag gjort de senaste veckorna. Ibland får man vara glad för det lilla man får. Jag är tacksam att watt nivån inte var helt fruktansvärd då benen känns som två svaga träpinnar som legat på marken länge och ruttnat. Går ändå att konstatera att jag behöver mycket mer styrka i benen för att bli den cyklist jag vill. Nu kan jag bara blir bättre och såg denna helg som en bra start åt det hållet. 

 

Då det var fitnessmässan i Göteborg tog jag det som en kick i arslet för att komma igång med styrkan på riktigt. Så efter ett gympass på fysiken drog jag dit. Hade sett att det stod gratis prova på massage och som sann smålänning tänkte jag att det blir nice. Gick runt och letade och letade men var så mycket folk. Hittade det när mässan skulle stänga 30minuter senare och då var det massa kö. Fick dock testa någon massage sak man kunde ha hemma för ryggen som rörde sig och var varm det var skönt. Inte det jag vill ha men ändå. Hittade ett ställe som lackade naglarna så fixade det istället. Köpte även en smart-shake och sjukt var smarta det är.

 

Varför har ingen sagt detta till mig innan. På mässan stod ju också kalmargänget från Vitargo så snackade med dem till efter stängning och kom på att vi behövde protein pannkaksmixen från NutriTech. Så gick hem med en sådan med. Så slutsummering av mässan, fick snacka skit, köpte bra saker och så fick jag inspiration till att köra squats. Detta för att jag såg på någon final i reps som MM sport anordnade hade tydlige varit kval i somras. Det var olika grenar men kollade bara på benböjen det tog 5ggr sitt BMI 60 sekunder så många det klarade. En kille var helt grym, han vann klart den grenen. Det syntes hur laddad han var med, älskar när man kan se hur det bara lyser om personer. Det gav inspiration till mina squats imorgon. Då ska jag lysa när jag gör squats, eller ja i alla fall tills jag gjort en. Men nu jäklar ska det tränas styrka. Imorgon blir det gym och ett pass på trainern kanske backpass. Jag ska nu leva i den bild att jag älskar styrka och älskar backar. Det ska bli mitt liv. För jag gör inget halvdant. 

 
 
 

Imorgon är det första december och första advent vi får väl se vad som händer då. Kanske något spännade händer, något roligt ja vi får väl se. 

 

Xo, rullar ut. 

/Andersson