Veckans MITS Daryl Impey, OricaGREENEDGE, Sophie Sundström, Tempocyklist, cykel, proffscykling, tempoåkare, träning

Sundström introducerar Dagens MITS.

Ja vad ska man säga om radarkollegans inlägg igår? Jag själv har ju redan en gång indikerat min egna ståndpunkt och kan enkelt sammanfatta det hela med att män i tempodräkt ÄR och KOMMER alltid att förbli det sexigaste som finns. Vidare, rakade ben ser jag för övrigt numera som en självklarhet. Ben håriga som skogar har jag samma rysande obehag för som för spindlar.
Och ni undrar hur jag kan längta till att få spendera timmar på trainercykel utan att tröttna? Enkelt, har en watch-list på tuben med de tempolopp som gått av stapeln de senaste 10 åren. Svårare än så är det inte att få motivation till att sitta där o träla. 

Annars så särskiljer sig inte denna dag sådär överdrivet mycket från alla andra dagar i mitt liv. Det står träning, vila, träning, jobb, träning och sömn på listan. Ett väldigt spartanskt levnadssätt som jag delar med de flesta elitcyklister. Så något unikt speciellt-tränings-monster är jag då verkligen inte. Jag är bara som alla andra cykelidioter.
Sedan finns det ju dom som ALLTID sitter på trainern 05´00 eller de som krigar in 4or precis innan klockan slår midnatt. Ojvoj, sicka idoler och legendarer de är. Inspirerande om inte annat.
Personligen så skulle jag dock aldrig vilja byta ut det här levnadssättet mot något annat. Även när benen som idag skriker utav träningsvärk och det känns som om kroppen har blivit körd i en torktumlare på högvarv.

För att binda den här torsdagens icke-sammanhängande inlägg så tänkte jag avsluta med ett litet nytt inslag; En Dagens MITS (Man In TempoSuit).
Det är ju så vanskligt populärt nu att komma på nya fortkortningar, så det är väl lika bra att även jag drar mitt strå till stacken. För er som inte kan avläsa vem cyklisten är enbart från dess pedalinställningar, så berättar jag så gärna att detta mina vänner är Daryl Impey, från OricaGreenedge. En mycket stilig karl. Grattis Daryl! 

Vänligen notera hans vita strumpor Stefano....

Ser ni någon som går stelare än en rostig rullator idag, så kan det med största säkerhet vara jag. Får väl även ta och berätta att nej, Stikkan lyckades inte med att få mig att spy på gårdagens spinning. Men det skall erkännas att illamåendet kom krypandes i sista backen. Mysigt det. 
 
VI rullar ut, XO/ Sundström.