Träning mtb cykling tjejer, mtb tävling varberg, sophie sundström cykel, tjejer på mtb, varbergs 2 dagars

MTB-helg, HELA helgen till och med ;)

Ja, snart vankas det MTB-start här i Varberg och jag står redo med kameran som aldrig förr. Det är ju sjukt häftigt det här med MTB. Även om jag själv är oerhört dålig på det som klassas som MTB-körning och avskyr det likt havererande växelvajrar, så är det förbannat roligt att titta på. Hur får dom allt att se så himla lätt ut? 
Vad jag betecknar som min egna MTB-nivå räknas snarare nog som en nyfödd bebis-nivå. Rena stigar med ytterst lite rötter och annat som får en knockad ur sadeln, ja det är min melodi. 
När den dära pojkvaskern till MTB-dåre mutar ut mig på hans skogsrundor, ja då ber jag en bön till högre makter att jag kommer tillbaka med en hel cykel och livet i behåll. På den nivån så är den lägsta "nivån" på en stig i klass med att NÅGON GÅNG för 20 år sedan gick EN älg här och har skogens konung gått här EN GÅNG FÖR LÄNGE SEDAN så klassas det som en körbar led. Vanvette.
Men som sagt att se de som är riktigt duktiga och tekniska på en MTB. Ojvoj, det är cykelgodis det! Så jag ser med stor spänning fram emot dagens och morgondagens tävlingar!
 
Nu ska jag få i mig lite frukost innan jag tar på mig service-rollen! Vi lär ju höras!
Vi rullar ut, XO//Sundström.
 
Ps. Glöm inte att på måndag så ska vi köra teknikträning på landsväg! Trampteknik, positionsträning och bromsövningar står på menyn. Klockan 18:35 rullar vi iväg från Sävedalens cykel, hoppas vi ses då! :) d.s