Summering av Mallorca

Nu är jag hemma från Mallorca och vaknar upp med en härlig allergichock. En vecka av underbart väder, underbar miljö och kanon trevligt folk. Jag har fått göra det jag tycker bäst om, jag har klättra. På tisdagen blev det 2062 höjdmeter, onsdag 3884höjdmeter onsdag vilodag så bara 231 meter, fredag 2860 meter, lördag 1359 meter och 1410 meter. Det har varit lite varierad träning, igår körde jag 10minx3 på stora klingan. Sen så hade vi ju vadet på fredag i Sa Calobra mot Mårten. Så laddade inför det på torsdagen. Tyvärr förlorade jag vadet. Kan dagen blivit sämre, ja det kunde det, men jag ska ta upp det i ett helt annat inlägg. Se detta som en cliff hanger.

 

 

 
 
 

Har haft så trevliga människor att cykla med, fick cykla med mina gamla Malmö cyklisten kompisar. Den klubben jag cyklade med när jag började cykla. Härligt med lite gamla ryggar ligga på rulle på. Fick även träffa några nya ryggar att hänga på. Bästa var nog ändå när jag, Marcus och Mårten bestämde oss att köra en avstickare från gruppen och göra rundan längre och framförallt med fler höjdmeter. Efter sista klättringen la jag mig på rulle bakom dessa två fina pojkar och där kunde jag ligga och fundera över livet i stilla ro. För var inte mycket jag behövde göra. Kom även 7:a på flygplansrakan i motvinden tack vare dem, då gick pulsen upp lite men Gud vad kul det är att ligga på rulle i den farten. Hade ett gäng engelsmän som jagade ifatt oss lite innan och vad det måste kämpat för när det väl kom ifatt så var det bara tre som gick runt och farten gick successivt neråt. Så måste gott hyfsat fort för oss innan, men tar inte åt mig äran för farten. Erbjudandet om fartträning kanske jag får ta någon gång Marcus. Det var roligt.

 

 

Fått några bra placeringar på Strava blev sista dagen Queen of mountain i Norgebacken eller helvetesbacken (kärt barn har många namn, eller hur Elsa?) inte någon jättebacken men istället för att vara i serpentiner liknar den lite Kinnekullebacken man ser typ hela vägen och så blir den brantare på slutet. Är något mentalt med att se hela backen från start till slut.

 

 

 Så vad har jag mer gjort, ätit på buffén så mycket att jag mått illa, druckit cortado (espresso macchiato) och pratat massa skit. Nu blir det att dra ned på kolhydraterna och försöka gå ner istället för att gå upp i vikt. Jag får väl tacka mina fina svarta Specialized kläder att jag ser så slimmad ut. Måste säga att jag känt mig snygg och sval i min outfit. Från topp till tå. Hade jag vetat om min nya hjälm med ponnytail hål så hade jag inte klippt av mig håret för cykelsäsongen. Men kanon är det iaf.

 

Xo, rullar ut..

/Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#1 - - Marcus :

Fina ord. Mycket trevlig vecka 😃👍