tredje advent

Snart är det jul, men kan man märka det ute, nja här i veckan varit väldigt grått. Idag, den tredje advent så vaknade nog väder gudarna på nästan sitt bästa humör för cyklade i strålande sol. Nog för att jag haft lite sol innan när jag cyklat på helgerna men idag var det verkligen strålande och trots kyla frös jag inte så mycket. Tror äntligen att min kost börja märkas för hade så mycket energi, fast att det var rätt blåsigt så blev jag inte grinig och trött (som jag brukar). Nej idag kändes de mesta väldigt bra, Jag vände efter drygt 2h men hade nog kunnat cykla på mycket längre. Vaknade dock för sent för de. Det är märkligt vad en cykeltur kan göra för själen. Har varit väldigt hängig och ledsen på senaste tiden men idag fick jag släppa det, jag fick ro i själen och mådde så bra som bara cykling kan få mig att må. Men så kan cyklingen också vara världens bästa sport.

 

Jag sa ju inför denna helg att jag och min mor hade ett julprojekt att göra. Det gjorde att min cykeltur igår blev rätt kort, försov mig igår med. Tror jag har sömnbrist. Vi ska iaf ha massa pinnar till vårt projekt så när jag cyklade igår såg jag massa avverknings områden och hur mycket pinnar som helst. Stannade till och med på ett ställe och kollade in pinnarna. När jag kom tillbaka åkte jag och min mor dit och plockade pinnarna måste sett väldigt roligt ut för de som åkte förbi. Där gick jag och min mor och plockade pinnar. Dessutom var jag kanske inte klädd för det med mina konjakfärgad skinnhandskar och kjol, men hade gummistövlar. Pinnar laddades i alla fall in i bilen och idag efter fått hjälp av en väldigt snäll person idag med att fixa längden på pinnarna och borra.  Så Hokus Pokus Simsalabim...  en Gran!

 Den är inte riktigt klar, då jag vill ha några lite större saker i den men det är en början.. Och kul var det i alla fall =)

 

 

Imorgon är det måndag och nya möjligheter.


Xo, rullar ut..

/Andersson

 

 
#1 - - Bikeex:

Snyggt! :)

Svar: Tack =)
Sundström & Andersson