Träning Idrottskläder, Sophie Sundström, Teneriffa, Tvätt, Vårväder, cyklist, sophie sundström cykel

26/2 Onsdag

Haaaaj haaaj haaaj. Mitt i veckan, mitt i gamet, mitt i rundtrampet, mitt i racet, mitt i allt. Onsdag. Fin dag.
Ja, det var har varit mycket de senaste dagarna. Helgen i Jönköping blev bara en enda stor succé. Fruktansvärt rolig sammanstrålning med jobbet som toppades med att jag fick in 4 riktigt bra pass i gymmet och på motionscykeln. En optimal weekend så att säga.

När jag sedan kommit tillbaka till baslägret så fick jag smaka på årets första Reine-kränkning under en distansrunda i måndags. Herregud, vad går karln på? Whatever he is on, I´ll have the double or triple. Benen lurade mig något så grovt med att kännas ändå helt ok första timmen för att sedan bara tokdö de resterande timmarna. Roligt det när Reine bara spratt iväg som en kalv på grönbete. Merckx-jäveln.

Då kan ni tänka er att det var ganska så skönt att jag och kollegan fick in en lugn tur i vårvädret igår. Det tackade min kropp för så mycket. Lugna pass är ganska härliga dom med. :)
Till råga på allt så fick vi ju till ett par riktiga högklassiga instagram-bilder med. Finns det inte på sociala medier har ju rundan inte skett så att säga ;)

Idag blev det ytterligare ett lugnare pass på MTB-liket i Skatås för att så sakteliga låta benen få lite välbehövlig vila inför det som komma skall. För snart bär det av till min nya bästis Teide. Helskotta vad det ska klättras nästa vecka. Målet är att komma tillbaka som en trimmad Formel-1 motor… eller ja, det räcker nog bara att komma tillbaka med livet i behåll så är vi alla nöjda med det lägret.
Eftersom jag är en ytterst pedantiskt människa när det kommer till träning, resa och så vidare är det ju självklart att jag redan påbörjat packningen för vistelsen. Igår hann jag med att dra 2 kassar med tvätt och jag fick mig en rolig upptäckt när jag skulle hänga upp första rundan. Alltså, jag vet inte hur väl ni tar hand om era cykelprylar men jag har ju en förkärlek till att ständigt hålla på att putsa och sysla med dessa. Men även när man börjar tvätta sina däck-krängare så kan väl även jag erkänna att det har börjat att gå lite för långt.

Förmodligen går det lite snabbare att fixa punkor med citrondoftande däck-krängare.

Ja, jag säger då det. Jag är hopplös.  Annars så står det massage och SATC-maraton på schemat ikväll. Om inte det är en smällavslutning på denna onsdag så vet jag inte vad. Mina ben darrar av skräck inför tortyren men det är väl det som är underbart. Smärta är ju en högre form av njutning. Kom ihåg det.

 Vi rullar ut, charlie foxtrot mango tango rambo, XO// SUNDSTRÖM.