Sömn är ju bra..

Jag tror aldrig jag växte ur tonåren, jag behöver minst 8h sömn och måste äta med jämna mellanrum. Man kan se mig som Skalman för när min klocka ringer för mat måste jag äta och ringer den för sömn så slocknar jag. Då jag sitter på ett tåg eller åker båt så är det som jag vaggas till sömn. Det som är så märkligt i detta är att jag i våras hade sömnproblem jag sov 5h i snitt och min kropp blev bara svagare och svagare. Jag vet att det finns många där ute som klarar det, men bara för att ni kan leva så betyder inte de att de funkar för alla. Blir så less på folk som tror att bara för att deras metod funkar för dem så funkar det på alla. Tror alla som känner mig var väldigt förvirrade över min dåliga sömn då jag har ryktet av mig att sova så djupt och länge. Finns många historier hur jag sovit igenom det ena och det andra märkliga händelser.


Det värsta med mina forna sömnproblem är att jag fått lite små men, för så fort jag inte får mina timmar stressar jag nu upp mig. Är rädd att jag än en gång blivit så stressad att jag inte kan sova. Vilket i sin tur leder till att jag sover dåligt för jag vet att somnar jag inte nu får jag inte tillräckligt många timmar. Så denna veckan och förra veckan har jag haft svårt att få mina timmar. Jag har sovit 6-7h och vilka kassa träningspass jag gjort denna vecka. Jag vet att mina dålig pass beror på min extrema trötthet men blir ändå besviken och arg på mig själv när jag inte presterar. På fredag till lördag ska jag sova och sova. För är i Nybro i helgen ska ta ett cellprov imorgon, så ingen sovmorgon fast får sova längre än jag gjort på länge. Får sova till 8 och är iaf 2h längre än vad jag gjorde idag. Borde skriva mig i Göteborg så jag inte behöver åka till Nybro för sjukhus besök men tror att jag har svårt att rota mig. Att bo i ett rum och inte i en lägenhet gör att jag inte känner mig hemma någonstans. Hur jag ska få plats med en till cykel på mina få kvadrat ska bli intressant, men klagar inte på det iaf blir ju lättare att leka inte nudda mark.


Nä nu ringer min skalmanklocka på högsta ljudnivån, så måste kasta mig upp och i sängen. Så sov så gott alla.

Xo, rullar ut..
/Andersson