baka en kaka

Så idag när jag vaknade kände jag av mina elaka och långdragna infektion bestämde mig därför att gå till gymmet för ett enklare pass. Tänkte att jag kanske mår bättre under dagen. Tyvärr hände inte ett mirakel och då jag åker imorgon för att få åka skidor i Borlänge i några dagar så bestämde jag mig för att ta det säkra före det osäkra. Vilket betyde att jag var ju tvungen att roa mig på annat håll. Då jag inte tål vetemjöl så bra så bakade jag lite eget bröd till tåget imorgon, blev även kvällsmaten. Så kan konstatera att det var lyckade. Blev typ havre/kesella/nöt och frukt bröd, hade även i lite zucchini. Måste säga att det blev saftigt och gott med massa med smak tack vare nötterna och det torkade frukterna. Bestämde mig även för att baka lite osockrade små kakor, så blev en uppsättning havre och torkadfrukt kakor och så havre kakor med pecannöt, jordnötter och 70% choklad. De sist nämnda är grymma, brukar annars föredra de utan choklad i men blev inte så nöjd idag. Kakrecepten finns på Tasty-Health hemsida men hon har russin i sina och inte bara random torkadfrukt, brödet är en variant på hennes Havre-kesella bröd, med betoning på variant. För er som börjat fatta hur mycket jag älskar nötter kan jag bara säga ja jag älskar nötter, skulle jag få välja mellan en underbar man och nötter skulle jag välja nötter. Så mycket älskar jag världens bästa produkt, utan jordnötssmör går jag under. 
 Som ni fattar så tänker jag inte satsa på anorexia fast jag tänker gå ner något kilo eller två tre.. 
 
Då jag idag varit iväg sen klockan sju på morgonen sedan frukost med gruppen i skolan och så skola hela dagen, till jag kom hem vid 17, då jag direkt bakade så har jag tyvärr idag inte hunnit tänka ut något smart att skriva. 
 
Men vill säga en kommentar om SM banan som släpptes igår, jag älskar ju backar helst så långa som möjligt men vill ju helst att det är i ett streck. Då jag cyklade 6 varv förra året på kinnekulleloppet känner jag att cykla 3 til kommer bli extremt tufft och känns som att jag måste gå ner så mycket att anorexia är nära för att det loppet ska bli kul. Ja vi får väl se om jag får upp mig själv 9 gånger, oavsett blir det en spännande utmaning mot mig min egna fysik. Vill även påpeka att det är verkligen tur att jag inte skrev igår för vilket åskmoln jag var större delen av dagen. Min ilska hade inget med SM att göra, utan om andra saker som berör cykling. Jag kan tyvärr inte tala om det men ville bara notera att det inte var kopplat med SM om någon hade trott det nu efter läst detta och så även läst mitt twitter inlägg igår. 
 
Xo, rullar ut..
/Andersson