Gudfadern

Idag nämnde jag till Sophie att jag kunde ta ett snack med en person som en Gudfader, hennes respons var ett gapskratt. En 1.60 gudfader var tydligen extremt roligt. Då jag dessutom bara visat min fina lugna sida för henne så kan jag förstå hennes reaktion. I det lugnaste vatten kan dock en vithaj simma. Jag är en sådan person som kan tala i en lugn och fin ton så personer tror jag säger snälla saker men egentligen kan jag säga elaka saker. Min extrema ärlighet är min största bov. Den är i många lägen inte bra och sårar människor så försöker behärska mig. Det kan dock vara bra när man måste sätta folk på plats, alltså agera Gudfader.

 

Jag hade ju naturligtvis inte heller det vanliga jobbdrömmarna när jag växte upp. För i tidiga tonåren då det flesta började få vanliga drömmar om att bli jurister, ekonomer, ingenjörer etc var min dröm lite annorlunda jag ville bli spion (och stjärna). Om jag påverkades av min mors detektiv tankar vet jag inte. I vilket fall har jag sedan dess velat bli spion, något som forfarande lever med mig. Jag försökte när jag bodde i Washington, DC få en FBI agent och en rätt högt rankad person på pentagon att nappa men minns inte vad de svarade. Och vad minnesförlusten berodde på kan jag bara säga att det får ni lista ut själva. Lite Sherlock har ni nog i er.

 

För att vara en bra Gudfader kräver det inte bara list, list handlar om mina spion färdigheter och ärlighet, för ska man skrämma någon måste man veta vad den personen bryr sig om, slå till där det känns så att säga. Utöver list krävs det att man kan sätta åt en person så andra inte ser, något jag lärde mig i fotbollen att vara 1.60 är då effektivt. Jag fick aldrig ett gult kort men vad jag gjorde där på min backposition vet bara det som möt mig. Deras försök att få domaren att se var alltid förgäves jag kunde fortsätta hålla fast dem och kliva på fötterna utan att något hände. För ska man vara Gudfader måste man vara fläckfri inte smutsa ner sig själv så att säga. (Jag har skrivit om Maffian i Italien märks det?)

 

Då jag också kan bli fruktansvärt arg om mina vänner och familj bli sårade så jag vill skydda dem tror jag ytterligare är en bra egenskap.

Likheten är väl slående?
 

 

Så Sophie nu när du vet får jag jobbet? ;)

 

Xo, rullar ut..

/Andersson