Allmänt Cykeltårta, Danilo Di Luca, Doping, Sophie Sundström, cyclists against doping, sophie sundström cykel

Idiot sa Soffan om Di Luca och körde tempo.

Ja, sicken morgon... förutom högen av räkningar, försäkringar och papper som skulle analyseras, granskas och betalas så fick mina ögon ett riktigt piskrapp när jag började läsa Di Lucas uttalanden om cykelsporten. Framförallt hans egna del om "lösningen" på doping-problemen inom cyklingen. 
Eftersom jag nu haft en riktigt bra dag efter denna taggtrådsstart, så länkar jag bara härmed till artikeln med den tidigare nämnde idioten http://www.eurosport.se/cykel/skandalcyklisten-talar-ut-battre-att-tillata-dopning_sto4101523/story.shtml.
Näe, nu blev jag lite arg igen. Men en idiot utan dess like är den där Di Luca i min bok iallafall. En enkelbiljett till Sibirien skulle passa han alldeles utmärkt tycker jag. 
Kanske var ilskan och frustrationen som gjorde att benen hade ett riktigt gott tryck i sig sedan under tempo-passet... eller så var det de faktum att jag har smällt upp tempoloppet från OS i London framför styret. En mer vinnande kombination än så är svårfunnen. 

Efter en parkeringsbot, jobb och ett stopp på Maxi vart jag då tillbaka här hemma och satte igång med kvällsmaten. Jag hade i åtanke först att köra ett styrke-intervall pass, men som en ganska vis cyklist sa till mig för ett tag sedan. "Över kör nu inte, håll dig nu till det som lagts upp och bevara det där suget efter träningen."
Kan ni tro? Det har faktiskt gått in i det Sundströmska huvudet. Ja, vissa personer vet då hur man tar sig igenom det där tjocka pannbenet och etsar fast visdomsord. Oerhört viktiga och värdefulla personer som man ska hålla riktigt krampaktigt hårt i. 
Nu ska jag ta och njuta av "Drömmen av Sotji" tillsammans med en påse Beef Jerky. Hoppas att ni gör detsamma! 
 
Vi rullar ut, XO/Sundström.