Joycy tar över rodret

Så idag är det officiellt jag är nu en Bike-Pure cykel. Något jag är mycket stolt och glad över. För hur skulle jag kunna vara annat. Nä jag är inte alls irriterad över att GT och LP har fått sina nya smycken före mig. Nä då för tydligen har inte de förstått uttrycket damerna först. Hur kan det komma sig att två små pojkar knappt torra bakom öronen fick sina saker innan mig. LaPierre ringde mig förut han ville "förklara misstaget" trodde att hans franska charm skulle funka på mig. Pff säger jag bara, han glömde nog att jag bott i Frankrike, fransk charm funkar inte på mig. Du kan köpa mig genom fina tillbehör men du kan aldrig charma mig. Jag är hård som sten, eller inte tung som sten men ingen kan påverka mig. Ja ni fattar.

 

Alltså jäkla män, när jag och Emmy rest och bott lite här och var i världen så har jag sett cyklar ragga på mig och ägare på min ägare. Men vadå hur lätta tror det vi är, skulle vi bli impade av att ni är starkare. Ni kanske är starkare än min ägare men herregud ni har ju annan genetik. Jag är en cykel och fattar det. Oavsett är ni inte starkare än mig, så ni får vara hur tuffa ni vill, mig impar ni inte på. Det är ändå rätt intressant det där med människor och deras tragiska försök att kommunicera med varandra. Vi cyklar säger som det är. Våra liv är enkla jag kräver bara en fin olja, och att jag rengörs och ses efter så som bör. Vi vet om vi gillar varandra eller inte för vi känner om det är ett hjul vi vill följa och framförallt ligga bredvid. Inga ord behövs då kemin känns. Ni människor borde ta efter finns det ingen kemi finns det inget att gå på ändå. Istället för att tro att vänskap kan utvecklas till kärlek för det går inte, är ni vänner förbi vänner. Har sett det hos min ägare, tragiskt.

 

Nä nu har jag spårat ur, det har jag nog fått utav Emmy. Jag må vara divan men hon är pratkvarnen. Ibland på träningspasset borde hon vara tyst. Men tips till er som ska träna med henne så länge hon pratar går det inte så fort. Ska nu runda av med orden att även om jag är sur och bitter på småpojkar som tror det kan få saker innan mig så är jag ändå stolt över att vara bike-pure cykel. Jag kommer att köra hårt för att sprida deras budskap. Vi cyklar måste enas och se till att våra ägares rykte och sport får ett bättre rykte.

Vila efter Port de Bales klättringen och väntar på Fredrik Kessiakoff på tour de france 2012. 
 

Xo, sitter på trainern och väntar att Emmy ska bli helt frisk.. Uttråkad.. Gäsp.

/Joycy