Observation: Gym och killar

Igår var jag på gymmet och då min egen träning var sådär. Med andra ord jag krampade i typ första ben setet. Därför passade jag som vanligt på att titta på alla andra, ja det jag kunde se iaf hade inga linser. Sen tjuvlyssnar jag även en del med. Min observation följer här nere och bygger även på att jag tjuvlyssnar och spanar in folk även när min egen träning går lysande.

 

Det som verkligen fascinerade mig är hur killar på gym oftast ser upp till det riktigt stora pojkarna. Igår gick en jättekille typ 35-40 års ålder omkring med en kille i min ålder som var hyfsat lång och smal men såg atletisk ut som en löpare. Enligt mig rätt snygg, men i vilket fall som helst så gick den stora killen omkring med den smala och berättade hur man skulle träna för att bli så stor som möjligt. Hur man byggde muskler och vilka muskler man skulle bygga för att det skulle se snyggt ut. Jag fattar verkligen inte det varför vill killar se ut som jättar. Killen var kanske knapp 170cm, han såg ju ut som en fyrkant. Och alla på gymmet verkade se han som en ledare en alfa hanne.

 The Big Guy

 

Sen finns det ju även de killar på gymmet som nu gått in helt och hålet för typ funktionell träning. Visst det har fina och funktionella kroppar men det som gör dem ointressanta är att de själva tycker det är så perfekta. Det går omkring i sina tajta byxor som det är lite bättre än alla andra som är där eller mer speciella är nog ett bra ord. Finns naturligtvis undantag men nu gör jag kraftiga generaliseringar, för att förtydliga min bild.

 

 

Det som speglar sig, oftast vältränade halvstora killar. Eller oftast det som är lite större på överkroppen än benen. Men måste säga att det som var där igår såg inte ut att ha missat benpassen. Spegelkillarna kan även vara Crossfit killarna. Det som är kul med de som speglar sig är att man vet aldrig om det spanar in sig själva eller någon annan. Då jag tänker att de kan göra som jag gör använder speglarna för att spana in andra. Det gör mitt smygtittande lite svårare då man får ögonkontakt med dessa till och från. Pinsamt. Har någon gång lett till att jag blivit raggad på då de tror att jag spanar in dem.

 Crossfit boys, naturligtvis är inte dessa bilder från mitt gym men tänkte till våra kvinnliga läsare så kanske detta gav en bättra bild ;)

 

Nu tänker ni kanske att jag dissat alla på gymmet och det menar jag verkligen inte (jag skulle ju inte kolla om jag inte njöt lite. kanske inte av exempel ett dock). Men det är bara det att grupperingarna är så tydliga. Finns fler grupper som jag kanske tar upp en annan gång. Hint är pojkvänner med sina flickvänner. Det är en rolig fjärde kategori, eller tycker egentligen det är den jobbigaste kategorin.

 

Min observation är i slutändan är grupperingarna och dynamiken som råder på gymmet. Det är som ett högstadium med tydliga grupper. Det populära (ledarna), det speciella (hipster), sportnördarna och nördarna. Det går även att sortera in dem under dessa grupper. Men det lämnar jag till er.

 

Jag vet att detta inte har med cykling direkt att göra men jag kan nog sortera in cyklister med i ett fack på gymmet. Dessutom är det en del av mitt liv, spenderar iaf lite tid på gymmet. 

 

Xo, rullar ut..

/Andersson

#1 - - lisa:

ååå älskar det här, älskar (hatar?) gymkillar! den allra bästa kategorin tycker jag är killar som är där med tjejer som inte ännu är deras flickvänner, utan som de typ träningsdejtar. då ska det alfas och flexas samtidigt som det ska gullas och typ "läras ut" utan att övriga alfisar tappar respekten. svår balansgång för dom. stor underhållning för oss andra.

Svar: Hahha ja den kategorin tänkte jag inte ens på var inga sådana i förrgår men helt klart har det har de stor underhållningsfaktor=) speciellt som du säger att han måste flexa mycket.
Sundström & Andersson