Det där med killar

 

För ett tag sen skrev Tina Levin ett inlägg om cyklande singlar, sedan dess har jag funderat på det. Eller funderat lite mer kanske är mer ärligt. Det är ju så att dejta en ”vanlig” människa kan vara rätt så komplicerat, det är ju inte så lätt att förklara varför man ska vara iväg i 4 timmar. Det kan i och för sig bli längre om man fikar också och är man inte på fikapass på helgerna så är ju jag på tävlingar från april till september typ. Dessutom så det ända jag tänker på är min träning, tävling, mina cyklar och typ när touren börjar. Därför blir mina samtalsämnen kanske rätt så begränsade, nu när jag jobbar på stjärnurmakarna får jag träna på min sociala kompetens igen vilket kan vara bra. Jag har ju faktiskt andra intressen med, men det hinns inte med. Så tänk då att dejta en like, skulle det verkligen vara bra? Skulle man då tappa all sin förmåga att umgås med vanliga människor. Skulle man få träna på att prata med vanligt folk, och hålla i träningskonversationer ihop med sin cyklande partner. I våras skickade även min bror ett youtube klipp till mig, som handlar om att dejta cyklister och triathleter. Jag vet inte om han på något undermedvetet plan försökte få mig på andra tankar, eftersom jag redan i vintras började fundera på att en cyklist var den ända möjligheten. Nedan är youtube klippet:

 http://youtu.be/LAlm-EelsiM

Med detta klipp i tanken så tänker jag på även andra idrottare jag har dejtat med lite liknande resultat. Så som hockeyspelare, fotbollsspelare och så det som går väldigt mycket på gym (är i och för sig inte idrottare med det spenderar mycket tid på att träna eller de tror iaf att de gör det). Jag hade här tänkt berätta mina egna stories men kom på att någon kanske skulle känna sig träffad så känner att jag måste hitta ett sätt att skriva om det. Så vill ni tipsa mig om någon fördom till någon specifik idrott tas det gärna emot, då det kanske blir bättre om inte allt kommer från mig. Kan ju bara säga att jag aldrig lyckats särskilt bra men någon.

 

Som konstaterats i klippet ovan, jag kanske inte skulle dejta alls.

 Bättre jag cyklar bland mina träd i småland istället. 

 

Xo, rullar ut.

/Andersson