Allmänt Dam elit landsväg, cykling, damelit sophie sundström cykling, elisedals gp 2014, malmö cykel, ringenloppet 2014, sävedalens ck, sävedalens ck damelit

Fredag 18/7

Äntligen fredag. Det har som alltid varit en vecka i 110 och nu är det då tävlingsdags igen. Skönt att få släppa loss nervositetsnerverna igen. Det är en oslagbar drog det där. Lika mycket som man kan avsky de där fjärilorna, lika underbara kan de vara med.
Den här helgen har jag den stora lyxen att ha med mig min lilla mor med. Nu tror jag dock att det är hon som är mer nervös än jag och då inte för själva tävlandet egentligen, utan för kraschrisken. Men jag har kraschat klart för i år. Det får räcka med 1 asfaltssyning per säsong.

Klockan 04:00 går bilen från Götlaborg imorgonbitti så vi skall se om jag lyckas komma i säng i någon vettig tid. Brukar vara lite sisådär med den saken… Får undvika att häva i mig alltför mycket smågodis nu på eftermiddagen. Den sockerspeeden sitter ju dessvärre i ett tag…

Men nu kör vi! Fullt ös, medvetslös!

 
Vi rullar ut, Sundström.