Allmänt Scaniabadet, bastard, malmö cykel

Malmö rapport!

Sitter i bilen påväg hem från Skåne, där vi har samlat energi. Från stressen nya huset innebär till att bara lämna allting bakom sig och bara slappna av. Njuta utav god mat, sol, bad och shopping. I torsdags körde vi ner, utan cyklar jag tog beslutet där och då. Jag ville inte göra mig själv orätt än en gång, så vi körde ner med väldigt lite packning.

 

När vi kom fram gick vi ut på stan och satte oss på Gustav Adolfs torg och njöt av stadens rytmen. På fredagen sen tog vi bilen mot Skanör och mitt favorit cafe, tyvärr tog vi oss inte så långt då trafiken stoppade oss. Istället svängde vi av i Höllviken och solade lite där. Jag tog en tupplur på mage, vilken syntes. Har nu racer sharp tanlines vid bikini trosorna. Stackars kropp hade ju inte fått någon sol innan. Efter någon timme så bestämde vi oss för att testa att nå Skanör igen och nu var det mindre bilar och vi kunde komma fram till Da Aldo.

Det är lycka i form av underbart kaffe och glass. Fanns tyvärr inte lakritssmak då men jag överlevde. På kvällen så hade jag bokat bord på Bastard som jag fått rekommenderat. Tack Mårten! Det var kanon trevligt, vi drack fläderblomsöl från Malmös lilla ölbryggeri, åt bland annat getost med rödbetor, gris med brytbönor och persika/rabarber paj.
 

I lördags var det ringenloppet åkte ut en sväng lämnade cykelhandskarna jag lånat av Felicia till hennes mor. Så kollade vi två varv men var attackerade av små svarta kryp så vi åkte därifrån. Blev shopping på ilva (danska Ikea typ men mycket bättre), mamma shoppade på Dormy innan vi åkte till stan igen. Där jag köpte lite kläder på rean för en gångs skull. Men var svårt att inte handla när A Place hade rea det heter ju under bikeid och har hipsterhojar i butiken.
Då det var så varmt satte vi oss sen på lilla torg och tog något svalkande med c-vitaminer :)

 

Idag blev det bad på Scaniabadet ute i västra hamnen, älskar att bada där. Det kan ju vara lite kyligare men är djuphavsbad så slipper äckliga bottnar. Det som är bra är att man kan hoppa också himla kul!

 

Fick ju äta glass på bar italia med det var nice. När vi åkte hem så blev det en falafel och de var som pricken över i:et. En bra helg i Skåne helt enkelt. Nu när vi kör hem åkte vi via Simrishamn och Lilla vik och passade på att kolla in vackra Österlen.

Sammanfattningsvis kan man bara säga, jag älskar Malmö och vet ni ett jobb eller praktikplats som börjar där i januari hör av er! (Ja helst inom mänskliga rättigheter/offentlig förvaltning då)

Hoppas på att börja träna imorgon, saltvattnet gjorde att jag nu andas så himla bra. Bättre och billigare än nässpray.

Xo, rullar ut..
/Andersson