TempoSM

Det finns en anledning till varför jag aldrig talar om tempo och det är att jag gillar det inte. Jag vet att jag inte har en chans att vinna och då har jag svårt med motivationen. Jag börjar ofta fundera på saker och kommer sedan på "oj jag kanske borde ta i". Därför var min anmälan till tempo SM lätt framtvingad, att få cykla på en sådan pärla som Henke såg jag dock fram emot. När jag ställde mig på startlinjen så var mitt mål att inte spränga mig. Konstigt kanske ni tycker, men linjeloppet är på lördag och med min bristande form har jag bara ben för ett lopp. Så tanken var att bara korta stunder känna lite syra och sedan längre tiden ligga mer kring tröskel. från början grep tävlingsdjävulen tag i mig, pulsen spårade. Sen började jag mer kontrollera den. Höll mig där jag ville. det gjorde lite ont ibland och sa då till mig själv det får inte göra ondare nu. Men går det långsamt kommer man ju ofta på bild och då jag är en fotoluss så tänkte jag att det kanske var en bra dag att hamna på bild😎 
Kom i mål som 25 av 32, jag ser det som ändå ett ok lopp jag klarade nästan mina pulsmål och jag kom inte sist. Med lite träning, både mer specifik tempoträning och tempocykel träning, och jag går för fullt någon gång kanske man inte är värdelös. Nu hade jag cyklat 6mil typ med cykeln, så finns mycket att lära. 
 
Det jag tar med mig är att: tempocyklar gör tempo roligare, jag kan mycket mer, och det jag verkligen tar med mig är att jag drog mitt första Göteborgs skämt det tog ett år i Gbg och så bara kom det. 
Ni kanske inte kommer inte tyckta detta är lika kul som jag stolt tyckte men men. Så här var det Ludvigsson cyklar omkring innan start och han är ju rätt lång jämfört med resterande cyklister.
Jag- "Vad stor Ludde är? Han ser ut som en Giant- Giant Shimano" 
Nu byter jag helt ämne för, jag har funderat väldigt mycket sen Tina Levin la upp en blogg inlägg om cyklande singlar, är det verkligen bra att dejta en cyklist? Mina tankar kommer i ett blogginlägg inom snar framtid! That's a cliffhanger!
 
Xo, rullar ut.... 
/Andersson 
 
#1 - - Charles wallin:

Så att du och Sofie kört in 24 och 25 plats på tempot!
Superkul.
Man blir ju så stolt som SCK are!
Kör järnet på linjeloppet.
Charles


Svar: Tack så mycket Charles! Hoppas på än bättre placeringar nästa år!
Sundström & Andersson

#2 - - Elin:

Kul att du körde även om det inte var favoriten med tempo! Övertygad om att du har mycket att hämta om du får tränat mer på tempocykeln. Lycka till på linjeloppet imorgon!

Svar: Tack så mycket och desamma, kul med många tjejer som körde! du startar inte imorgon? Om du gör lycka till!
Sundström & Andersson