Träning Göteborg damelit landsvägscykling, SCK, SCK DamElit, SEgrill, Sophie Sundström, cykling celsius, damelit sophie sundström cykling, sävedalens damelit

Tillbaka i vardagen för en stund.

Ja, så som vi alla vet så sliter det en del att vara ute på turné och efter två veckors frånvarande kom jag då hem till Kungälv igår kväll. Kungälv ja.. mitt nya hem. Än så länge känns det himla bra och jag har redan hunnit inviga kvartersbutiken Tempo samt Systembolaget. Bra start kallar jag det.
Sedan Bianchi Vättern GP har det varit sisådär med träningen för min del. Jag har inte riktigt känt igen mig själv i ärlighetens namn. Konstant trötthet och oerhörd seghet. Vi stack ut på en Early Bird i fredags innan det vankades studentuppvaktning men herregud vilka sega benpåkar det var till att skriva om då. Soffan har aldrig känts så skön som då.
Lördagen var än en sämre historia där mögliga potatisar har mer liv i sig än vad jag hade då. Helt under isen med apati-liknande tillstånd och noll energi. Söndagen var ett steg upp men misstänker starkt att min seger i minigolfen (OERHÖRT VIKTIG SEGER!) gav ett litet adrenalinrus för att efter träningen med 5st fyror var jag tillbaka i potatismos-tillståndet. Ett tillstånd som ännu inte har släppt. Måndagen var en enda stor dimma och om det nu inte hade varit för koffeinet i kaffét och det antal celsius jag kan häva i mig så hade jag varit i samma energinivå som en zombie. 
När inte ens ett tempo-pass kan liva upp mig, ja då jäklar är det illa. För det var inga hastighetsrekord i den snabbare riktningen som sattes imorse. Snarare typ, hur långsamt går det EGENTLIGEN att cykla i tempo-position? SJUKLIGT LÅNGSAMT! Men det kan ju vara kul och veta det också...
Det är sinnesjukt irriterande och frustrerande att inte vara den duracellkanin på speed som jag brukar vara. Vem vet, kanske satte de 2kg lösgodiset som levererades in på jobbet spratt i mig? Bra deff inför Kinnekulle för övrigt... Lösgodis och Keso. Jag är då hälsolivets frontfigur. 
 
Men ja, bara att bita ihop och trampa än hårdare. In i kaklet och ut på andra sidan! Ikväll vankas det lite intervaller i Rödbobacken. Håll ett par tummar att jag inte kastar cykeln i backen utav frustration. För nu fan är det snart nära att den får testa att göra sälen på asfalten. 
SM... det kryper allt närmre och närmre nu... ojvoj. Det är ju ingen slump att det är just 9 backintervaller som står på menyn ikväll heller.......
 
Vi rullar ut/ Sundström.