Allmänt chokladpraliner, cykling, lakrits

Lördag= sol, lakrits, choklad & test av nya vägar

En strålande lördag, började kanon med lakrits och chokladmässan. Lakrits och choklad är det bästa jag vet och att senare kombinera det gör allt lite bättre. På mässan fick man prova praliner, lakrits och kombinationer av de båda, det fanns även gelato, ost och knäckebröd. Efter ett tag kände jag mig nästan yr, yr på socker, varför är det så gott? Massa god choklad var det iaf och massa god lakrits. Sen köpte jag från Lakritsfabriken lakritsstänger doppade i choklad med chili på. Det var mums, ska tas med till mamma för att jag ska vara den snälla dottern eller för att muta henne lite. Vilket alternativ ni tror på är hur gott ni tror om mig. En annan väldigt bra sak på mässan var faktiskt knäckebrödet, skulle köpt det men lätt att vara efter smart. 
 


När jag kommit hem och haft lite trötthetsångest så bestämde jag för att jag skulle ut och cykla. Var underbart härligt första 1.5 h då fick jag njuta av solen och hade hopp och lekt cykling. Jag lät benen bara trampa på i harmoni och efter några dåliga dagar så var det så underbart skönt. Tyvärr insåg jag sen att klockan var mycket och jag inte säkert visste hur jag skulle ta mig hem. Så lite stressad och med en gnutta panik så cyklade jag fel eller man kan kanske säga att jag testade lite nya vägar. Några var bättre och några var betydligt sämre. När jag tillslut kom hem var jag bara glad att det inte var kolsvart ute. Fick i alla fall några timmar sol och några timmar filosoferande och jag kom hem. 

Hur summerar jag då denna lördagen, med två ord: kanon bra. Tydligen gjorde all socker mina ben lyckliga. För vilken energi jag hade när jag väl tog mig ut på cykeln. Sen att få äta det bästa jag vet hela förmiddagen i gott sällskap gjorde ju inte lördagen sämre. Så lycklig och väldigt mätt njuter jag nu av några sista timmar av lördagen innan det att dags att krypa ner och sova. 


Xo, rullar ut..
/Andersson