Träning I am Specialized, Sophie Sundström, cykla med tjejer, sophie sundström cykel, sävedalens ck, tjej cykling göteborg, tjejträningar göteborg, womens cycling

Onsdag 26/3

Som vanligt tycker jag att veckorna bara sprrrriiiiiinnnnnnnger bort. Snart är det ju fredag igen! J Den här veckan har hittills fått innehålla korta intensiva Vo2-pass och det är faktiskt riktigt roligt att få vränga lungorna lite granna. Speciellt när det verkar som om benen svarar betydligt bättre än vad de har gjort under hela vintern… :)

Just nu har jag inte heller någon möjlighet till mina älskade distanspass så då får man göra det bästa utav situationen. Sanningen är till och med den att just nu har jag faktiskt inte ens en fungerande racer, då säsongens monster är under montering och GT är mitt i ett kassett/hjul/växel-byte. Vad som har hänt av LaPierren kanske ni undrar lite sådär  då och ja, han är på verkstaden och skall göras race-klar för att sedan lämna min ägo. En längre historia om detta uppbrott kommer en annan gång...

Att jag sedan har jobbat 3x11hs skift de senaste dagarna har även det kortat ned möjligheten att sticka ut på vägarna. Men imorgon skall jag få njuta på sadeln igen! Kl.10´00 rullar ett par glada tjejer iväg på en tur till Öijareds GK och tillbaka. Om det är någon annan tjej med cykel och sol i sinnet är ni mer än välkomna att cykla med! Klockan.10´00 klickar vi i pedalerna vid Sävedalens Cykel, bara att rulla med :)

Igår fick jag även ett mail med presentations bilden från Specialized. Tänka sig att man kan se ut som folk ibland! Så här vårdad och städad är det i och för sig ytterst sällan att jag är på cykeln. Men ändå!

Plötsligt så händer det…

Näe nu är det dags att fixa de sista ärendena för kvällen. Mitt liv i ett nötskal, alltid 110 saker att fixa och lösa. Men ja det blir lätt så när man ständigt är på resande fot. På fredag bär det inåt landet, rättare sagt Örebro för att utforska vägarna i Sveriges mitt. Det har utlovats special-drillning i bakhjulsåkning, så jag är laddad åt det grövsta! Kan det bli ett nytt personligt rekord denna helg med??? Ja.... den som lever den får se. Aja, vi hörs en annan dag igen. 

Vi rullar ut, XO// Sundström.