Träning sophie sundström cykel, sportab, sävedalens ck, sävedalens cykel

Dags för Bollywood-träning med SCK och GT gör comeback!

Finns det något mer irriterande än när cykeln knakar sönder sig och det verkar ytterst klurigt att lokalisera vart problemet sitter? Eeeeh. Nej. Eller jo, det är ju en rolig utmaning i sig om man nu hade haft all tid, verktyg och kunskap i världen. Men när både tränings- och tävlingssäsongen bränner i allra högsta fart är ju strul med cykeln det man önskar sig ABSOLUT MINST. Det ska ju kort och gott bara rulla som på räls.

Om man hade just varit Sherlock Holmes (iallafall den Sherlock som BBC producerar) så hade man säkerligen på 1 sekund listat ut vart pangknakandet kommer ifrån. Men det är ju dessvärre så illa att någon sådan översmarthet besitter inte jag.

Nu har dock Doktor Cykel aka Mackan Magnusson tagit sig en liten ABC-check och än så länge verkar det som att det ”värsta-tänkbara-fall-scenario” är utanför radarn. Dock är Amiralen fortfarande inte ljudfri men vi kan iallafall stryka de större delarna från listan. Imorgon fortsätter letandet och som alltid sagt; fan den som ger sig.

Tills vidare får GT tjänstgöra under träningspassen och vem vet…. Kanske är det även han som får stå på startlinjen med mig på söndag… med sin tempoklinga och 8-delade (läs 6-delade) kassett. Vem behöver 11-delat och kompakt drev för att ta sig uppför Kinnekulle 6 gånger liksom?

Men i alla fall dagens stora tusen tack går till Sävedalens Cykel som får stå ut med mina sms-terroriseringar samt besök stup i kvarten. Utan er hade cykeln säkerligen fallit sönder och samman för länge sedan!

 

Nu ska jag dra på mig lycran och kasta mig ut på Bollywood-träning med Sävedalens CK. Vette fan vem som är mest exalterad, jag eller GT? Sist GT fick köra den rundan blev han ju klubbmästare…

 

Vi rullar ut, XO/Sundström.