Inside the Rider; Bibs-problem

Efter att jag i hela mitt liv gått och myntat att mina giraffben är 90% utav min kroppslängd så slog vi nu till i saken och mätte detta en gång för alla. Självklart visste jag att 90% var i överkant. Men att jag har ett par gigantiskt långa ben fastkopplade på mig är det nog få som argumenterar emot.
Min sifferchansning var dock off med ganska så mycket. Närmre bestämt med nästan 50 %. 
Innerbenslängden mätte 90cm och detta slaget på mina 179,6 cm gör ju att det inte är i närheten utav några 90%. Vidare när vi även mätte från höften så räckte inte mina 113cm till någon siffra i närheten utav det jag sagt. Dryga 62%. Fan också.
Det svider lika mycket som vinäger i munen att erkänna att man har fel ;) Men det är ju bara att krypa till korset.

Efter att ha kollat igenom i ren nyfikenhet på storleksguider så visar det sig att det är ju ytterst få damstorlekar (om ens någon) som överhuvudtaget når mina benlängder. (När jag shoppar har jag ALDRIG haft någon koll på storlekar. Brukar bara ta en galge med det jag tror passar).
 
Ni kan ju tänka er mardrömmen med att hitta kläder när midjemåttet sedan ligger på 75cm. Den kombon är inte populär i vare sig cykel- eller modevärlden när man letar kläder. 
Just cykelbyxor är en knepig fråga att hitta rätt. Det som passar upp till passar i regel aldrig nedtill. Benlängden på bibsen brukar vara lika kort som mina bikini-hipsters. Så egentligen skulle jag väl kunna köra med en baddräkt som tävlingsstass. Dock är det oklart ifall SCF eller UCI skulle godkänna detta.

Nu har jag haft turen att hitta EN modell som lever upp till min kropps krav. Så om detta klädesmärke skulle dra in denna bibsbralla ligger jag allt pyrt till. 

Näe men om man skulle återanvända de gamla bolltightsen från tennistiden på sadeln? Benlängden är i jämlikhet med 98% utav de BIBS som finns därute.
 
Ja, det var då dagens I-landsproblem iallafall. Nu ska jag svepa ännu en kopp kaffé och ladda för dagens rullpass på min första kärlek GT. Amiralens vevlagerparti har bonkat ut totalt så då får GT åter tas i tjänst. Tror ni att han är lycklig eller? 

Vi rullar ut, Over and Out/ Sundström