Inside the rider: det där om razor sharp tan lines

Vid det här laget känner ni nog mig lite, ni vet att jag är fåfäng. Men den där brännan som vi cyklister får den gör mig så kluven. Mina schizofrena sidor får verkligen blomstra i denna fråga. Jag vet att man ska ha razor sharp tan lines, att man ska se var cykelbyxorna slutar och vart cykeltröjan gör lika så. Visst det är kaxigt att säga att man är cyklist och det syns, men ska vi inte ta och säga vad det verkligen är? Det är bonnabränna, ingen ser skillnad på om det är från till exempel golfspel eller cykling, det är samma linjer. Jag försöker därför variera mina byxor och på kortare rundor även ha mina kortaste byxor. För mina jeansshorts går inte till knäena och hur fint är det med likbleka ben. Som ni nu kanske förstår gillar jag inte min cykelbränna, men det som är konstigt i detta är att jag samtidigt blir sårad om personer säger att man inte ser linjen. För i mitt huvudet går resonemanget att jag bör ha en kant, då cyklister har en kant och jag är cyklist först och främst. Efter alla det timmar i sadeln vore det väl konstigt om en linje inte syntes.

Ni förstår kanske nu att "mina jag" bråkar om jag ska tillåta en linje eller inte. Jag har svårt för manliga cyklister som har likbleka överkroppar och lika så med benen. Är det då ok för mig? Antagligen inte. Ja, det är ett i-lands problem men ack ett så jobbigt ett. Jag kommer nog dock fortsätta att sola benen och ha korta shorts så att kanten blir så svag som möjligt, men inte så att den försvinner helt..

Xo, rullar ut..
/Andersson

#1 - - Stefan:

Det är helt ok att sola på stranden och jämna ut brännan. Men man får aldrig under några som helst omständigheter ha på sig lite för korta cykelbyxor. Lova mig det. Det är en dödssynd.

Svar: Frågan är väl då vad är för korta? Hört många diskussioner om det. De som jag har för att bättre brännan har inget som håller dem fast på benet så de glider uppåt och blir korta. Det är ju dock ok längd när man drar ner dem igen. Så du kan vara lugn :)
Sundström & Andersson

#2 - - Stefan:

Hej

Om vi tänker oss en normalcyklist så måste nästan 3/4 delar av låret var täckt av cykelbyxan. Eller för att vara mer precis 40 cm lår från höftled till knäskål. Då får maximalt 11-12 cm vara solbrända.

Tjejer får aldrig dra upp cykelbyxorna för att sola om dom inte är i helt andra sammanhang än cykling. Och då har man ju självklart inte på sig cykelkläder ändå.

Detta gäller självklart killar med. Så hem och mät nu.

Stefan