Träning DHL, Göteborg damelit landsvägscykling, dam elit landsvägscykel, sophie sundström cykel, sophie sundström landsvägscykling

Måndagsskott tillbaka mot raceformen.

Nu står min lilla Grå på bilverkstaden och väntar på att få bli hel igen. Jäkla pojkusling som var så illa tvungen att backa på mig. Men det finns en som är ruskigt glad över detta och det är Amiralen. För nu blir det ju cykelpendling fram och tillbaka till jobbet denna vecka. Tack vare att jag har i särklass världens bästa chefer så får då Specializeden stå precis bakom mig på kontoret så att jag har full uppsikt på den. Eller ja snarare att Amiralen har full uppsikt över mig. Vissa arbetsplatser skulle kanske ställa sig skeptisk till att en av medarbetarna klampar in i full cykelutstyrsel och som idag var genomdränkt från topp till tå (underbara Göteborgsväder). Men inte min chef, istället kom han ut med en DHL-regnjacka som kommer att bli ett perfekt extra lager i kriget mot regnet. 
Jag har sagt det innan och säger det igen, jag har världens bästa arbetsplats. 

Det som dock gjorde min dag var att både under förmiddags- och eftermiddagspasset så kändes benen riktigt riktigt trevliga faktiskt. Hällregnet till trots! Det var verkligen inte igår som den känslan infann sig. Är detta vändning mån tro? Men ja, det vankas dubbla pass i dagarna de 5 innan det är race-dags igen. Slipa, slipa, gneta, gneta så skall nog formen komma i sin takt. För det är inte långt kvar tills slakten på Kinnekulle tar fart. HUVA! 
Efter att jag kom hem ikväll så har jag både hunnit köra en snabbtvätt av Amiralen samt gjort ett lass med matlådor så magen ska slippa kurra sådär särskilt länge efter träningarna. 
När veckan startar så här bra, då kan man inte annat än bara skratta och va glad!

Sist men inte minst, så imorgon håller jag i Sävedalens tisdagspass! Premiärpass med Bollywood-rundan står på menyn... kl.18:30 samlas vi vid Landvetter Ishall och 3 minuter senare rullar vi ut. Det ska jagas i "Fox Hunt" och köras på i en mästerlig "Last Man Standing" uppför Bollebygdsbacken. Förhoppningsvis är vädret med oss, så ta tag i cykelkläderna och häng med vettja :) 
 
Nu ska jag återgå till att rulla ut benen på den egenhändigt gjorda foamrollern. En vattenfylld 2 liters Coca-Cola flaska kan vara bland de minst oanade tortyrredskap. Men ack så bra det är! 
 
God måndag på er allihop! 
Vi rullar ut. // Sundström