Tjejträning onsdag den 7/5

Jag cyklar i regnet påväg till cykelcity, jag ska hålla mitt andra tjejpass. Jag funderar över hur min tid var innan jag började tävla, då jag bara cyklade för att cykla då skulle jag aldrig cyklat i regn. Kommer på att jag skulle satt en regn klausul på träningen. När jag kommer fram står dock en tjej redan och väntar. Två till dyker upp och vi cyklar ut mot Kållered. Genom vattenpölar och grus som sprutar upp i ansiktet, så cyklar vi på. Efter 1.30 rullar vi in på övre husargatan igen. Blöta om fötterna och små frusna sätter vi oss sedan på spisa matbar och dricker varm choklad. Det blir cykelprat, som hur man cyklar velodrom, vilket lufttryck man ska ha i däcken och vilka kläder och prylar som är bra för regn så som en Ass-savers. Tillslut var kylan för påtaglig och vi rullade hemåt. Nästa onsdag hoppas jag på varmare väder, då kör jag igen och after-bike är nu givet:)

 

Xo, rullar ut..

/Andersson

#1 - - Cykelkatten:

det låter ju underbart, det mötet.