Allmänt cafelemond, stockholm, swedenbikeexpo

En Stockholms helg senare.

Fick lust att skriva vad är en bal på slottet så ja jag börjar så för är ju ändå min och sophies blogg. Så kan ju göra nästan som man vill. Lite så som jag har haft det i helgen. I helgen så åkte jag först till mitt planerade möte innan fri-tid stod på schemat. Hos kostrådgivaren fick jag veta att mitt bia-test var kanon men att mitt fort-test var mindre bra. Fort-testet mäter balansen mellan fria radikaler och antioxidanter för att utlösa den oxidativa stressen i magen. Kommentaren Tony sa var typ ”hade jag haft de värdet hade jag inte varit man” hmm jaha, kanske finns något där som gör att jag känner mig så sjukt hängig och har ont i magen. Förhoppningsvis så ska jag när säsongen drar igång ha kanon värden på fort-testet som gör att jag har ännu bättre bia-test vilket leder till att jag flyger fram på första tävlingen jag ställer upp på 2015. One can always dream. Nu väntar jag mest på svar om vad som ska hända, så spännande.

 

Efter hade jag som sagt fri-tid och inte fritid, vill betona det av olika anledningar. Min fina Pernilla som jobbade på hennes bransch mässa kom hem kring 18 så jag satt och väntade på ett fik och skrev lite på datorn. När jag kom hem till henne hade min telefon dött, och jag visste inte portkoden. Jag tänkte på olika scenarior som gjorde att jag skulle ta mig in. På vägen tog jag upp lite små sten, tänkte om jag behöver kasta på hennes ruta men när jag kom dit insåg jag att det nog var ett för långt kast. När jag gick förbi dörren innan hennes stod det en tant hon kom inte in, hon var på besök så kunde inte koden. Hennes son ropade den till henne. Jag kom på precis när hon skulle smita in att det kanske var samma även här och ja jag kom in. Lycka. Allt löser sig. Hos Pernilla satt vi och kollade olika sociala medier i tystnad, som vi brukar tills vi tog tag i våra liv handla och såg idol för att sedan sova. Underbart att vara i mitt andra hem. Sängdags efter idol.

 

på lördags morgonen sprang jag iväg till spinning i Hagastan 195minuter. Bra att få en ett längre pass men ack så dålig musik det var, förlåt alla som gillar musik utan någon som sjunger och utan instrument. När jag pluggar lyssnar jag ju på orkestrar och piano men där händer iaf något, det är inte typ samma om om och om igen. Dessutom ska inte den musiken pusha mig eller tagga mig den ska bara ge mig fokus. Att cykla till urtråkig musik gör att jag blir så less på de att jag knappt trampar. Efter hade jag naturligtvis glömt mitt schampo fick snällt fråga en om jag kunde låna, tur man inte är blyg. Påsen med schampo och balsam låg innanför dörren, det är då man säger till sig själv, ”bra emmy”.

 

Kanske inte bästa start på dagen och sämre skulle den hinna bli innan de vände, fick naturligtvis ett tjejproblem så smärtan när jag skulle åka till kistamässan var mindre kul. Efter ätit så gick jag till bikeexpo. Det var trevligt, pratade lite med team Crescent och sedan kom min kompis David dit, Var kul att han kom så jag fick lite sällskap i havet av cyklar. Hälsade på lite fler känningar, vet nu Sophie och Malin vart vi ska avsluta säsongen. Pratade även lite med Balck om det nya herrlaget. De blir nog spännande att se hur de utvecklas.

 

På kvällen åt jag och Pernilla tapas på mamas och papas. Var kanon mysigt och gott. Som de trötta tanter vi är åkte vi sedan hem för att snacka lite goja innan vi gick och la oss hela 23.30 typ. Sent för tanter..

 

Nu så sitter jag på bussen hem, den långa tråkiga färden som ska ta mig till Kalmar. Hatar verkligen att åka buss, förlåt ni som gillar de, det är bra att någon gör de. Kom på nu i efterhand att de var ju fler från Kalmar i Stockholm aja för sent för snigel huvudet.

 

 

Innan jag satt mig på bussen var jag och Pernilla på Cafe le mond. Åt acaibowl mys mys. Där fick jag även en cappuccino på havremjölk så 10 plus till er. Annars finns det ju bara sojamjölk och varför jag inte dricker de är en annan story. Pernilla berättade att Oatly hade haft en kampanj i Stockholm och varit ute och delat ut deras mjölk som är speciellt för latte och cappuccino. Bra gjort Oatly ni vinner mitt hjärta mer och mer.

 

 

Sen var det dags att åka hem, tack Pernilla för gästvänligheten är därför jag säger när jag är i Stockholm och ska till dig att jag åker hem.

 

Xo, rullar ut från huvudstaden.

/Andersson

 

#1 - - Pernilla:

Alltid trevligt när du kommer på besök! <3