Tack tack tack 2015

2015 blev året jag tog steget och testade att tävla utomlands. Det blev en grymt rolig säsong, där jag lärde mig så mycket. Fick känna på hur det är att tävla utomlands med allt det innebär som större klungor och tuffare tag. Så i år så tävlade jag i Belgien, Danmark, Irland och så hemma då.

På den negativa sidan så missade jag toppformen helt till SM och när formen började komma under u6 så kraschade jag två gånger på en vecka. Trots att jag hade några dalar så skulle jag verkligen vilja säga att i helhet och med allt jag gjort under 2015 så måste jag säga att den mest varit topp. Kanske inte för mina resultat men för allt jag lärt mig.
 
 


Topp för att jag fick med mitt lag ställa mig på pallen under SM och ta emot en brons medalj i lag tempo. Topp för att jag tog brons på kortbane-SM. Topp för att jag tillslut lyckades toppa formen rätt och kom till Irland med de ben jag ville ha. Topp för så kul jag haft med tjejerna.
 

Att få köra på Irland var så coolt, 113 tjejer, allt fokus på oss. Massa uppmärksamhet och det var som man sett på tv med touren och alla motorcyklar med kameror. Med recap på Storbritanniens Eurosport. Jag fick inget jättebra resultat men jag blev 28 i totalen och var ändå nöjd med det. Önska kunna göra om den tävling fast med lite med lite hjälp runt laget. Som en bil och någon som langade flaskor. Men organisation var helt underbart snälla. Och jag lärde mig att tuffa till mig i klungan, jag lärde mig att jag får ta plats och jag lärde mig att jag kan och har kapacitet.
 
 

Tack för allt Sävedalen, har varit kanon att få cykla för er i två år! Tack för den kärlek jag fått från alla Sävedalare i sociala medier ni har varit helt underbara!
Tack mina team tjejer Sophie och Malin.
Tack Sportson för all hjälp, all sista minuten mek som ni ständigt fixat. Vet att man alltid kan lite på er. Tack verkligen!
Tack Norska laget Team HBSS cycling för att jag fick chansen på irland.

 

Sen tack tack tack till mina största sponsorer och stöttare, min familj!

Nu är snart 2015 slut och jag blickar fram emot 2016 där nya utmaningar väntar. 2016 kör jag för Team Crescent D.A.R.E så får se vart det tar mig. Förhoppningsvis på massa nya häftiga utmaningar och äventyr!
 
 
 

XO rullar ut....
/Andersson