nyårslöften eller inte

Nu har det gått några dagar sen nyårsafton och ska man nu börja ett nytt liv som alla tror det ska efter nyårsafton. Idag när jag satt på mitt gym för att få massage, hade vilodag, så var jag tidig och kunde då sitta och titta på folk. När jag satt där nere och väntade kunde jag se de rum och där de som varvar medlemmar eller de som är personliga tränare brukar hålla till. I alla rum och vid alla ställen som de kunde stå så var det fullt. Tänk alla dessa människor som ska börja på en ny kula, hur länge håller det egentligen, hur länge kommer det vara fullt på mitt gym. Ja vi får väl se, ett gymkort gör ju inte en tränad, snygg och fräsch. Så lär väl vara en del som blir besvikna.

Själv var jag på gymmet för att som sagt få massage. Har haft ont i skuldrorna ut i axlarna och nacken nu sen juldagen. Vill bli av med detta så jag kan börja det nya året fräsch, det är mitt nyårslöfte till mig själv vara snäll mot mig själv. Vet inte om denna typ av massage kallas att vara snäll mot sig själv, smärtorna var ju inte så himla sköna. Tyvärr gick inte knutarna att få loss så blir en till omgång på fredag. Verkar även som att jag behöver träna mer motsatts rörelser till cyklingen då det tydligen drar för mycket från ryggen så stretching av bröstmusklerna får jag nog börja med.

 

 
Blir väl lite mer utav denna träningen..

Sen nyår har jag inte gjort så mycket, jag har tränat, blivit några pass på trainern utan pulsband då den behövde byta batteri sedan även ett distanspass och ett gympass. Något intressant som hänt i jul på gymmet är att jag börjat ta mer och mer i front squat känns bra att veta att musklerna växer, hoppas ta personligt rekord i slutet av januari. Tror det dock beror mycket på att jag äter mer så musklerna tillåts växa och inte tar av de muskler jag redan har som jag gjort innan. En annan orsak är nog även att jag tror att jag kommer klara det, vilket också är ett nyårslöfte att våga. Våga våga våga funkar det inte så gör det inte men jag blir inte bättre om jag inte vågar så det är ett löfte. Nu snackar jag ju naturligtvis inte om bara front squat utan om cykling framförallt men även i allt livet erbjuder.

 

Jag föredrar dock att få vara såhär själv på gymmet..
 

Hoppas jag klarar mitt löfte skickar även en tanke till alla det som köpt sitt nya gymkort i dagarna. Till er ”Jag hoppas vi ses även i November”.

 

Xo, rullar ut..

/Andersson