Allmänt Nordic Wellness

Uppdatering den 16/1

Nu är ännu en vecka över och det var längesen jag uppdaterade. Varför det blivit så har lite olika anledningar känt mig trött och har haft ont i ryggen som sedan gått ner till axlarna. Det och att jag inte riktigt vetat vad jag skulle säga, känns som jag går väldigt mycket i väntans tider. Väntar på besked som jag inte riktigt kan säga. En del saker som förhoppningsvis är väldigt positiva.

 

Det som har hänt i veckan är iaf att jag på senaste tiden varit på massa massage för ryggen, det har lättat lite i ryggen men axeln har blivit värre. Något som i sin tur gjort att jag inte kan göra så mycket på gymmet, på inrådan av Calle en PT på Wellness studio idag så ringde jag min naprapat efter dagens pass. Och vilken ängel min naprapat är, när jag ringde frågan han om jag var i Kalmar och sa att jag kunde komma om en halvtimme. Tydligen så var det heller inte så konstigt att jag haft ont för satt fast i ryggen rätt hårt, så den massage jag fått hade inte kunnat göra någon skillnad. Så nu är det vila imorgon på naprapatens order och jag som hoppades på att cykla distans imorgon då förra helgen spenderades inomhus då jag inte ville blåsa bort.

 

Tycker min kropp också börjat känna sig slö, blev lite konstigt med nyår och jag kom ur fas med träningsschemat. Min kropp behöver en vilovecka vilket skulle passa om jag tänker köra Tour of Sufferlandia men har inte alla dom videorna så får se hur jag göra. För att inte låta för negativ vill jag ändå säga att jag ser hur mina muskler på benen växer och tror jag börjar bli betydligt starkare än vad jag varit innan.

Dagar jag känner mig seg på brukar jag avsluta såhär, mitt motto är ju fake it t'll you make it. Jag tror nämligen att jag kan lura mig själv till att vara positiv

I veckan har jag också börjar med mina studier igen och tagit tag i uppsatsen. Nu ska den bli klar så jag kan lägga det bakom mig. Har fått lite nya idéer och känner att jag nog ska reda ut detta men att säga att jag känner mig pepp är ett kraftig understatement.

 

Den senaste tiden har jag även varit med om en del små roliga incidenter i vardagen som jag inte vet om jag kan berätta här. Reine skulle tycka det var extremt underhållande så jag ska verkligen överväga om jag vågar skriva om det.

 

Nä nu ska jag fortsätta mitt vilande i soffan.

Xo, rullar ut...

/Andersson

 

#1 - - Bikeex:

Livet verkar ge dig mer än din beskärda del av kroppsliga utmaningar.. Hoppas du blir bättre i ryggen.

Fortsätt kämpa och vara positiv, du ser STARK ut! :)
Bra motto också, själv kör jag med Jens Voigts:
"Shut up legs!",
Där "legs" såklart kan bytas mot vilken annan kroppsdel/negativ tanke som helst!

Svar: Tack, känner mig stark ibland. vet dock inte varför min kropp motarbetar mig, men tror det kommer bli bra nu.
Shut up legs är ju också en grym kommentar att ha i bagaget. Nu funkar ju även kommentaren från tour de ski "kliv kliv överlev" fast i cyklingen "trampa, trampa överlev" 😁
Sundström & Andersson