Ny på Bloggen - Berra

 

Halloj!

Nu blev det dags att göra mitt första blogginlägg bland dessa tjusiga brudar! Detta är mitt första, men förhoppningsvis inte sista blogginlägg ;) 

SCKs Damlag kommer säsong 2015 bestå av Sophie, Emmy och mig (Malin Berlin). Jag är 20 år och kommer från Varnhem, men bor nu i Varberg för studier på Campus Varberg. Trivs väldigt bra här på bästkusten! Bor i en studentkorridor med 8 andra Homo sapiens, vi delar på ett kök. Nervös till 1000 var jag inför detta boende, men ett bättre gäng vet jag inte vart jag skulle hitta! Jag trivs som fisken i vattnet – Ni är bäst älskade Varbergfamilj! 
Så alla ni som ska plugga vidare på högskola/universitet TA chansen och bo i studentkorridor!!

Nog om det, även om man trivs bra så kan hemlängtan komma! Så denna helg stod familjen i fokus, anlände till hemhem (Skövde) i torsdag och dagarna bara flög iväg! Men idag i kalendern stod det bl.a. Tentaplugg med klasskompisar i köket kl16.00 så då var det dags att åka hem (Varberg) lagom till det.

Men jag har haft en kanonbra helg hemma, trots späckat schema så har jag njutit varje minut och laddat batterierna (fika) + tränat!!!   

Något som är ett MÅSTE nu för systrarna Berlin är ju Melodifestivalen varje lördag!!! Jag och syrran efter en dag på stan tajmade soffan, med X-antal shoppingpåsar, prick kl20.00! Var det någon som missade mellanakten i lördags? Oj, oj, oj ni får bakläxa men jag är snäll, en direkt länk: http://www.svtplay.se/klipp/2734660/se-loreen-med-paper-light

Loreen, hon gör det igen! Kan vi inte skippa finalen på lördag och skicka detta? Men, men tror Måns (Semleröv) tar hem det hela – det får vi se på lördag!

 Några bilder från helgen… 


 

 

Glöm inte att besöka våran FB sida, Team SCK gå in och gilla den! 

Dagens låt: Loreen – Paper Light (Higher) 

//Berra rullar med pumpade däck ut…