Tankar på trainerna

Som jag sa i mitt tidigare blogginlägg kommer detta kanske bli lite av en följetång. Nu kanske ni som läste denna bloggen tänker Gud va tråkigt, Emmy hatar ju trainer bla bla bla. Och ja det kommer bli en del bittra tankar men är ändå inte bitterhet någonting underbart ibland? Men det kommer även bli en del ljusa tankar och en del gråa.

 

Dagens ämne är mitt favorit ämne på trainern "varför" något jag säger många gånger av olika anledningar! Jag måste i samma andetag erkänna att jag tycker trainern är trevlig när jag kollar ut och det är svart och kallt ute. Norrlandsblodet fick jag då inte utav mina föräldrar. Under 15 grader är det alldeles för kallt ute. Så mitt varför på trainer bli oftast, varför bor jag kvar i detta land? Jag kan bo vart jag vill och jag bor här?! Hur dum får man vara liksom. Kan jag klaga när jag är så jäkla dum och bor kvar?

 

Jag hade tänkt flytta nu när jag skrev min uppsats, till Kanarieöarna men nu när jag sitter här och tiden kommit för flytten så kan inte jag se att jag skulle kunna plugga där. På så sätt är Kalmar och Nybro perfekt så tråkigt så att plugget blir roligt. Det är typ min väg ut.

 

I EB puls kanske inte detta tankar kommer men iaf i G1/G2 puls. En trainer i ett radhus i Nybro kanske är rätt bra för vinterträningen. Eftersom tristessen gör att passet blir en rolig grej för dagen. Det mest uppenbara varför som jag säger är kanske varför tycker jag nu detta inte är odrägligt tråkigt längre? För att jag faktiskt ser hur effektivt jag bygger muskler och blir starkare. Det är svaret men försök intala en morgontrött, hungrig Emmy det klockan 07.00, 06.00 eller i värsta fall 05.00. Och där föll poletten ner mitt varför är inte längre varför sitter jag på trainer utan de handlar om tiden på dygnet. Jag börjar med att ta en espresso men maskinen hade ju gärna fått komma till mig vid den tidpunkten. Då hade nog mina varför varit mindre.

 

ja typ såhär lycklig är jag på morgonen... med kaffen i handen.

Ett tips på lördag befinn er  i Gbg då gör team sck staden osäker, det kan jag lova. Och varför ni undrar? För att vi kan!  Vi kommer att vara så heta att det blir varmt längst avenyn.

 

Nästa helg åker jag till Stockholm så vill någon gå på bikeexpo med mig hojta till!

 

Xo, rullar ut..

/Andersson