Allmänt holiday, los angeles

Los Angeles update

Att klättra har alltid varit något jag uppskattat, till jag testade att cykla med 3kg extra och en puls som levde sitt egna liv. Idag uppskattade jag fortfarande klättrandet men inte för just klättrandet. Utan för sällskapet och den fina vyn. Ändå sen jag landade i LA har min puls bettet sig extremt konstigt den har varit väldigt hög och har tagit två timmar innan den gått ner till min vanliga puls. Hörde att det kunde vara jetlag så hoppas på det för annars vet jag inte vad som är fel.

 

 

Det var dock trevligt att klättra idag ändå, väldigt fin väg och fin utsikt. Fast det är ett stenkast från LA är det vägarna så rofyllda. Skillnaden från gårdagens sväng på route 1 var rätt stor. Innan vi svängde av idag från Route 1 så drog jag handsken längst ansiktet och handsken blev svart. Underbart att veta att man drar in det i lungorna. Efter vi svängde in blev det en klättring på 1mil drygt och sedan några kortare utförskörningar och några kortare klättringar. I slutet av de kortare klättringarna började jag känna mjölksyran. Det var smart av mig att köra stora klingan dagen innan denna etapp.

 

 

I Topanga stannade vi på en bohem butik, det var bra de hade veganbars och jag fick i mig lite energi så jag kunde cykla hem. Roliga med den byn är att det alltid luktar maja där. När vi skulle få cykla den sista utförskörningen så fick vi motvind, något vi även hade i lördags. Petter fick trampa nerför, jag låg i draget, vad har man inte brorsor för. Frös rätt mycket i den utförskörningar dock, var knappt 19grader. Måste komma ihåg Mårtens tips som Italienarna gör och sätter tidningspapper innan för tröjan.

 

När vi kom hem sen åkte vi till ett matställe som heter Native Foods det är en kedja där allt är veganskt. Älskar det stället så sjukt god mat, jag åt en ”kyckling och bacon” sub med avokado och chilisås och självklart sweet potato fries. Mums mums. Efter köpte vi en oatmeal cookie with cream och delade på över en kaffe på Starbucks. På Starbucks i USA kan man nämligen få en Latte på kokos mjölk, börjar bli rätt less på att man inte kan dricka något annat än vanlig kaffe. Så var en bra dag jag fick dricka latte och äta kaka ute som var helt vegansk alltså utan allt jag är allergisk mot.

 

 

En snabb resumé av det andra dagarna, i lördags blev det cykling med brodern då var min puls ännu konstigare men var en rolig runda och fin fint väder kan nästan varit 30 så blev en chock från kalla Sverige. Rundan började dock med att däcket smällde efter 8 minuter testade att byta slang och då smällde det igen. Kollade på däcket och hela däcket var trasigt, har aldrig sett något liknande. Efter att min bror fått cykla tillbaka hämtat bilen och vi fått vänta in att en cykelbutik skulle öppna så kunde vi tillslut rulla. Jag förstår dock varför min bror cyklar så tidigt på helgerna, att ta sig igenom Santa Monica vid 13 på en söndag var inte speciellt roligt. Trots lite hinder på vägen blev det en bra runda.

 

Måndagen gick åt att fixa färdigt allt med uppsatsen och skicka in den. Blev dock lite korrekturläsning vid polen. Så skönt med lite sol efter en svensk vinter. I tisdags blev det lite intervaller längst Route 1 och efter det gick jag i en matbutik så jag kunde köpa Justin´s almond butter och ta med hem. Har inte vågat köra min bror till jobbet än så har inte kunnat ta mig någonstans. Ska väl försöka ta tag i det snart och tuffa till mig.

 

Det var väl den snabba updaten ser bland annat fram emot nu i dagarna lite Victoria Secret shopping, mer cykling, sol och Hockey.

 

 

Xo, rullar ut...

//Andersson