Allmänt SEgrill, la kings, santa monica, victoria secret

Vinterträningen sattes på prov

I lördags vaknade jag kring fyra vet inte om det var nervositet eller om det var att jag fortfarande vaknar till då vissa nätter och är rätt pigg. Oavsett så var jag iaf vaken i tid då klockan ringde vid 5.50 för igår var det bara att gå upp tidigt då start på rundan var 7.30 i Santa Monica och dit tar det ändå 30-40minuter. Rundan var med det gänget jag redan innan denna resan var lite nervös för. Jag såg samtidigt väldigt mycket fram emot det. Efter att suttit själv på trainern och varit själv ute var det skönt att få se vad benen sa när det krävdes att trycka till. Hittills har jag inte tränat så mycket explosivitet utan bara styrka så var rädd att jag skulle bli avhängd i ett ryck vid en backe. Kulle kanske man kan kallar backen här, den var 1km och 6% lutning.

 

Vid botten så fick vi rött ljus så blev ett test på explosivitet. Den är ju lite för lång att bara klara sig på explosivitet, utan viss styrka krävs även. Så när vi fick grönt såg jag hur ett gäng flög iväg, jag var någonstans i mitten redan vid stoppen och försökte mest hålla kolla på det övriga tjejerna. Min bror hade sagt att den ena haft en grym säsong på college (kan ha vunnit deras mästerskap) förra året så hade koll på henne och försökte sicksacka mig igenom gruppen. Jag tog mig förbi övriga tjejer, flera killar och sedan förbi henne försökte fortsätta att trycka men backen kändes lång vid den punkten.

 

Såg hur min bror och den lilla grupp som kommit iväg rinna ifrån mig, hamnade i mellanlandet. Visste att det var ett stoppljus på toppen hoppades på att de skulle få rött. När jag kunde se ljuset såg jag hur de hade grönt och hur jag skulle få rött istället. Jaha då var de borta. När jag stannat vid ljusen kom tjejen ifatt och körde mot rött. Hon var råstark på platten men nerför kom några killar ifatt mig och tillsammans jagade vi in henne och vid varje lite tuffare kulle blev det en kamp om vem som vann. Tjejen höll dock stenkoll på mig och det var tydligt att hon ville mäta sina krafter. Jag var inte lika sugen på platten utan bevisade det enbart uppför och hoppades helst på en slutspurt och la mig bara på hennes hjul. Tyvärr blev det ingen spurt det drogs upp men jag fattade inte vart ”målet” var eller om någon vann. Den dog som ut.

 

Var kul att testa krafterna och det räckte iaf mot en tjej vars säsong redan dragit igång, så nu ska jag hem och träna upp spurterna. Hade dock väldigt gärna haft chansen att få köra fart en gång i veckan och i värmen. Kändes som kraftiga prolog lungor efteråt dock. Hostade resten av svängen.

 

 Några på uppsamlingsplatsen

Efter vi nått macken som var stoppet så separerades folk och alla åkte dit de ville. Så blev kanske 32km som det gick undan på, för det drar inte riktigt igång för ens man är på route one och även där blir det ju rött ibland tyvärr. På strava heter sträckan Santa Monica to Trancas.

 
 

Jag och min bror cyklade vidare sedan ut till The Rock eftersom det varit valar där hela veckan men dock inte när vi var där. Fick massa timmar i solen som vid tiden vi var hemma var över 30grader.

 

 

Så blev polbad efter rundan. Sedan lite shopping och så hockey i lördags. Grymt trevligt. Satt i en cube så åt mat innan matchen väldigt gott och åt så mycket. I pauserna låg vi typ i soffan alla tre och vilade.

Tyvärr förlorade Kings men men.

hockey med nya skor
 
 
 

I fredags körde jag bil, det var spännande satt i bilkö 50minuter från min brors jobb. Därför jag inte gillar trafik i storstäder. Blev shopping i Santa Monica och som vanligt mest på Victoria Secret. Underbar butik. Ville ha ett par nike skor med som inte fanns i Santa Monica för den nikebutiken var under konstruktion så innan jag och Petter år i Beverly Hills så gick vi förbi nike butiken och jag fick mig ett par nya sneakers. Efteråt åt jag det bästa ribsen jag någonsin ätit och jag har ätit många ribs i mina dagar.

 

 

Igår söndag som skulle det den sista cykelsvängen med brodern så vaknade jag med nackspärr. Hela dagen så har nacken bara smärtat så får se hur måndagen blir vill ut och cykla så hoppas på det. Söndagen gick åt att bättra på brännan, titta på min bror och hans rumskompis nya lägenhet, äta godis och tycka lite synd om mig själv. Fast jag inte har någon anledning för det var ju nästan 30grader, jag fick en new york steak till middag och jelly beans. Håll tummarna dock att nacken rättar till sig vill inte ha nackspärr på flyget.

 

Xo, rullar ut...

/andersson