Emmy och min mörkaste vrå

Idag har jag suttit hela dagen på biblioteket för imorgon är det opponering på min vetenskapliga artikel. Jag har extremt panik inför detta då den är väldigt dålig, eller den suger, så funderar på att gräva en grop och täcka igen.

 

Därför bestämde jag mig när jag kom hem för att ta en stund för mig själv, en stund då alla tankar försvinner, bara jag och min trainer på väg till "a very dark place". Och mörk var den. Det är lite små intervaller först, tror jag, allt är väldigt suddigt. Sen 5x4minuter med 3min vila i mellan med massa saker i intervallerna. Efter tre var jag så grymt trött, dumma tankar började smyga sig fram, som Emmy ge upp du är inte i form. Jag är kanske störd men de tankarna taggar mig, mina egna psykningar. Så körde rakt in i min mörkaste vrå. Sista två har jag inget minne av mer än att jag var extremt nära hammaren. Ett tips jag kom på kring tredje var också att ät inte jordnötssmör innan ett pass.

 

Det var extremt skönt att bli så trött så alla tankar fick försvinna och släppa lite nervositet inför imon. Nu är den tyvärr tillbaka och jag ska gå och lägga mig och vänta inför på min begravning imon. Vi hörs eller inte.

 

Xo, jag rullar ner i gropen

//Emmy

 

P.s Tack Reine för tipset om sufferfest. D.s