Strålkastarljus på Joycy

Nu tar jag över rodret igen och för er som inte känner mig är det jag som är Joycy Emmys första Specialized amira expert cykel. Mycket viktigt att påpeka, då Emmy i våras fått låna en ny Specialized amira comp cykel (Santana) under hennes ambassadör år. För ja som alla nya leksaker så är det kul i början men sen kommer det tillbaka till det gamla till det de känner till. Det hände mig när Emmy fick Santana det var en tung tid, jag fick aldrig hänga med ut. Hon putsade inte ens knappt på mig utan Santana togs alltid ut och var den som blev ompysslad. Men så till stockholmshelgen så hände det, det blev jag som blev numer ett igen. Då fick jag även tillbaka mina fina dura ace hjul och jag blev tvättade från grunden, efter helgen var hon nog nöjd för när hon packade inför Vättern GP så valde hon än en gång mig. Jag visste minsann att hon skulle komma tillbaka. Den där Santana har varit för kaxig. Visst är Santana fin, hon rullar på grym bra, hon är elva delad vilket jag kan förstå att Emmy uppskattar i backe så om det blir jag till SM det får vi väl veta när tiden kommer. Jag vet att det beslutet är grymt svårt för Emmy och att hon tycker om oss båda, då vi båda är fina cyklar.

Efter Falkenloppet i Stockholm jag fick tydligen godkännt.
 
 Vättern GP var tufft och tror Emmy var lite för trött, hon jobbade ju inne i tältet innan för Vitargo så var kanske inte bästa uppladdningen med tidig morgon och stå upp i tältet. Jag gjorde faktiskt mitt bästa men tyvärr var det inte bra nog. Banan blev för trixig och vi hamnade bakom lite fel hjul några gånger. Tillslut blev det för tufft och vi klarade inte av att bita oss fast. Det blev att snurra runt två pers fram till mål och som vanligt förlorade vi spurten, Emmy måste verkligen träna det!
 Efter tävlingen blev jag inkastade i bilen och där var jag, Emmy började 8 på morgonen på fredagen och jobbade till 24 i tältet, tror hon tyckte det var roligt. Då det var mycket folk och hon fick prata så mycket hon ville. Sen söndagen var det igen start 8 men då åkte vi sen klockan 18.00. Eftersom allt som var kvar av Vitargo prylarna skulle in i bilen blev det jättetrångt för mig och jag blev satt längst in i bagaget. Efter Vetlanda bestämde sig bilen sen för att krascha. Bogsering beställdes och efter 30minuter stannade första bilen. Han hade sett Vitargo bilen och var från Kalmar, så han körde hem Emmy och Sofia men då jag var längst in i bilen så kunde hon inte ta mig också. Det var läskigt att vara kvar i bilen och jag hamnade tillslut hos Toyota i Kalmar. I morse kom Energikakan Tomas och hämtade mig, var skönt att bli hämtad tyvärr kom inte Emmy förens klockan 11 och hämtade mig från honom. Hon var visst lite sömning efter 32h jobb plus 6h restid på tre dagar. Vi begav oss ut och rullade sen när vi kommit tillbaka till Nybro, men hennes puls ville inte alls vara med och kom knappt upp i distans puls så var bara att bege sig hemåt och blev därför ett kort distanspass på 8mil och 3h. Det var skönt väder men usch och fy för det som lägger ut den där jäkla gruset det sprätter så på mig och förstör lacken i ramen. På de vägarna där ute i skogen kommer det ju aldrig att bli inkört heller. Nu måste Emmy hitta nya vägar för där vill jag inte rulla igen.

 

Imorgon får nog jag vila, tror hon skulle ta ut Henke en tempohoj hon fått låna. Han tillhör också Specialized familjen och är grymt snygg. Ser lite småroligt ut dock då hon inte har en tempohjälm.

 

Nä dags att sätta fast bromsen och somna in för natten

XO..

/Joycy