Besök

I onsdags kom min bror på besök, och han hade frågat om det fanns en MTB han kunde låna. Jo då min mekaniker Magnus på Sportson ställde snällt upp med en MTB. Så när vi hämtade upp honom hämtade vi även hojen. Nu hade han en MTB att köra på och i söndags så fick jag låna en cross av Annika min förra fotbollstränare. Därför har jag och min bror i dagarna två kört i Svartbäcksmåla. Min bror som kör MTB har kunnat köra rakt över alla rötter och där det är mycket sank kan han bara cykla igenom det. Själv har jag hakat mig fram och känt mig som en sprattelgubbe men det har gått. Jag har fått en extrem träningsvärk i muskeln under axeln tror de är när jag spänt mig i skakandet. Så nu kan jag knappt lyfta armarna, men lika glad är jag för de. Första dagen drog jag omkull i en uppförsbacke fick inge fäste och cykeln försvann under mig. Boom sa det och jag föll precis på en sten, därför har nu benet intagit en härlig färg av blått och rött idag. Efter det kastade jag upp hojen på axeln och sprang upp. Bror min körde sedan rakt ner i backen, det går bra skriker han med fulldämpning. Ok tänker jag 10 meter senare inser jag att jag kommer att flyga rakt fram. Därför på något magiskt sätt kom jag av hojen och sprang även nerför.

 

 

Med sega ben körde vi även idag och även idag skulle rötterna besegras och sankmarken, min bror försvann ännu snabbare och det vara bara inse att han skulle få vänta. När jag släppte på hoppade jag omkring som Bambi på hal is på rötterna. Upp för backen och upp på andra sidan av Svartbäcksmåla, sprang även två gånger uppför med hojen på axeln. Jag tränar på att springa med den på axeln har hört att man ska det. Kan inte riktigt förstå hur andra klarar sig från blåmärken på axelbenen. Förlåt nyckelben. Jag vet inte om jag blir något bättre dock jag blir kanske bättre på att hoppa av men kan inte hoppa på i farten. Det går än så länge snabbare om jag stannar cykeln och hoppar på än försöker göra de när jag springer. 

 
 

 

Skulle även behöva hitta nya spår att cykla på, så vet ni bra spår kring Nybro tipsa mig snälla.

Imorgon blir det nog Santana som ska ut och rastas med Kalmar gänget. Så se upp om ni ser en svart Amira comp flygandes. Jag skulle då ber er att akta er. För som sagt innan Santana är en stark självsäker hoj som vet vad hon vill.

 

 

Xo, rullar ut.

/Andersson