Racerapport tävling damcykling sverige

DNF

Nu har jag grävt upp mig själv ur min grop, eller inte. För tyvärr har mina problem inte ordnat sig än. Jag har spenderat det senaste dagarna med att försöka hitta en läkare här i Gbg jag kan gå till. Vilket inte gått, så jag fortsätter imorgon. För anledningen till min DNF i helgen var att jag inte fick luft. Benen ville så mycket jag ville så mycket men det gick inte. Var som att allt bara tog emot. Jag tror att på grund av att de höga pollen halterna så har min astma kraftigt blivit sämre, för mycket sämre har den minsann blivit. Jag behöver dock en läkare som kan kolla upp vad det är för fel på mig. Så att jag får hjälp med att andas, för som det är just nu kan jag inte tävla. Den astma inhalator jag har är bara för akutbruk hjälper inte så mycket när jag tävlar och behöver de.

 

Därav är jag fortfarande sur och förtvivlad. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. För även om jag får komma till en läkare, vem vet hur lång tid en utredning kommer ta. Vill bara sätta mig på backen som jag gjorde efter loppet i söndags och gråta floder. Men nu har jag ju redan brutit ihop så dags för mig att resa mig upp och ta tag i detta.

 

 

I söndags, när jag snällt fick sitta och vänta. 
 

På torsdag hänger jag med till loppet hur länge jag cyklar får vi se, men ja jag har ju redan fixat allt inför loppet. Håll tummarna för regn imorgon, så kanske det lättar för mig.

 

Xo, rullar ut...

/Andersson