Dag två svanesunds 3-dagars

Då var tredje loppet kört och andra dagen avverkad. Det var en hård dag idag. Kan ju börja med att kommentera gårdagens prolog. Den gick rätt dåligt och var besviken över mitt resultat. Som var samma tid som förra året. Jag vet att jag är starkare än jag var då. Tror att min lite högre dos av ...

Sundström: Backprologen

Ja, då var det 1 år senare och så var Emmy&jag tillbaka på den platsen då vi lärde känna varandra. Men ja, Svanesunds 3-dagars och backprolog stod på kvällsmenyn. En hel del velande med växelval och osäkerhet kring hur jag skulle ta backen präglade tankarna före start. Innan vi ens gett oss av från ...
Allmänt Svanesunds3dagars, damelit sophie sundström cykling, damelit sävedalens ck, sävedalens ck

Full fart mot helgen!

Det är hemskt underligt hur fort tiden kan gå. Nu har det gått exakt 1 år sedan jag hoppade på det här tåget med att tävla i DamElit på cykel. Det efter att ha trampat runt på GT i 2 månader. Galenskap och dårskap på hög nivå. Men fortfarande ett utav de bästa beslut som jag någonsin tagit. Trots ...

Tankar om saker

Ibland när jag är ute och cyklar själv, filosoferar jag. Ibland är kanske inte helt rätt, det händer väl alltid när jag cyklar själv. Det som är läskigt är att jag ibland ”vaknar upp” och undrar hur jag hamnade där. Idag var en sådan dag då fokuset var Svanesunds 3-dagars. Hur ska prologen köras, ...
Racerapport Dam elit landsväg, Sophie Sundström, alliansloppet cykel, alliansloppet gp 2014, damelit sophie sundström cykling, sophie sundström sävedalens CK, sävedalens ck damelit

Alliansloppet GP & Återbesök på tennisbanan

Ja, vad ska man då säga om fredagens lopp. Trots hällregnet och de små trixigheter som fanns längs med banan (rälsspår, hål, gropar osv) så var jag faktiskt inte sådär hemskt flamsigt nervös innan start. Snarare var det bara en lugn härlig storm fjärilar i magen. En saerlig känsla som en viss dansk ...
Racerapport alliansloppet

Racerapport Trollhättan, GP Alliansloppet

Att få ställa sig på podium i fredags på Trollhättan GP var så skönt, men hur gick det då till. På fredag morgon satte jag mig i bilen för att åka till Trollhättan, klockan var strax efter nio. Det tog mig 4h och 15minuter att ta mig hela vägen. När jag var framme undrade jag om det var värt det. ...

Tisdag 19/8

Ja, det vart en helg med mycket utav allt det goda i livet. Sådana helger behövs dom med. Även om man ibland undrar varför man utsätter kroppen och knoppen för det... Under lördagen blev det en bra distansrunda på lite drygt 5h. Dessvärre utan mänskligt sällskap, men både Spotify, P3 Dokumentär och ...

Vilodag

Jag tar mina vilodagar på största allvar. Nu sitter jag i soffan med benen på bordet och glor på tv. Annat jag ska göra idag är kanske att fika med en vän och gå en sväng med hundarna vi är vakt åt. Jag behöver verkligen denna dag för igår på passet var benen skit, efteråt gick jag och la mig och ...

Idag är ingen vanlig dag

Varför då tänker ni jo för idag gick jag upp 6.30 för att kunna bege mig till Kalmar. För idag är det Kalmar ironman och tältet öppnar klockan 08.00. Jag står även idag i tältet på powerbar. Det är verkligen folkfest i Kalmar idag. Folk kommer stå och heja överallt längst hela cyklingsbanan. Så ...

Fredag 15/8

Jag har sagt det för och jag säger det igen: ÄÄÄÄNNNNTLIGEN FREDAG! Det är ju förunderligt att just den frasen kan ge så mycket lyckorus. Annars åkte jag på ett ordentligt bakslag igår när jag skulle ge mig i kast på 3h tävlingsdistans. Det bara sa pang och boom i vänstra höften när jag kasta benet ...