Allmänt, Bikefit Specialized bikefit

Specialized bikefit

Igår var jag på Cykel City för att göra min Specialized bikefit. Vi började med att gå igenom olika rörlighetsövningar. Adam på Cykel City som gör deras bikefit kollade då hur rörlig jag var för att se hur jag ska sitta på bästa sätt. Så jag bland annat får ut mer kraft i pedalerna både vid träning och tävling. Direkt så byte vi ut sadeln till en ruby sadel, så nu har jag likadana sadlar på bägge mina cyklar. Jag älskar verkligen ruby sadeln, jag hamnar rätt direkt och allt känns bara grymt. Märkligt vad en sadel kan göra för att det ska kännas bra.

Sista bilden så drog vi igång kameran bara för att ta kort. 
 

Efter suttit och trampat ett tag med det nya inställningar, så kändes nästan allt bra men vi hade ännu inte fixat min hålfotskollaps. Något vi skulle göra för att få en rakare benrörelse och se till att kraften från min rörelse hamnar mer korrekt och så jag får mer watt/kg. Det kändes väldigt märkligt med inläggen men tror verkligen det kommer hjälpa mig. Adam sa att man ofta får en dipp i prestationskurvan först så till alla er som tror ni ska slå mig på Mallis så har ni nu fått ett försprång. Har ju även tävling på söndag men då formen redan innan känts dålig så ska jag sitta med och kanske hjälpa någon lagkamrat att göra något men framförallt ska jag njuta av att det är tävlingspremiär, för vem älskar inte det:)

 

Nu sitter jag och väntar på att få massage, en halvtimme med lidande då mina lår kommer få stryk. Hoppas det hjälper mig till helgen och håll tummarna att jag i alla fall lever efter denna halvtimme. 

 

 

 

Xo, rullar ut..

/Andersson