Träning Banträning, Dam elit landsväg, Göteborgs Girot stadsloppet, Göteborgs girot landsväg, I am Specialized, Mattias Reck, Specialized, Womens specialized, cykling göteborg landsväg, landsväg cykling göteborg tjejer, landsvägscykling, sophie sundström cykel, sävedalens ck

Tjejrunda-premiär, Reck-guide för GBG-girot och Garminfrälst!

Trots att det rullas på väldigt sakta för den här Sundströms-tjejen så händer det allt grejer ändå. Igår ledde jag min första tjejrunda för Sävedalen och idag så hakade jag på när Mattias Reck skulle hålla i ett ban-reknings-pass inför Göteborgs girot.
Tjejrundan blev en oerhört trevlig tur i bästa Göteborgsväder och med härligt glada tjejer! Dryga 1,45h blev det på mycket trevliga vägar från Sävedalen bort till Olofsbo och tillbaka. Fler av den här varan kommer det verkligen bli. Nästa måndag vankas det intro-teknik-träning :) Något att se framemot!
Glada tjejer innan avfärd igår!
 
Idag hade Mattias Reck ihop med Sävedalens CK en genomgångsträning av Göteborgsgirots stadslopp! Precis som förra året så kommer det att bränna ordentligt i benen i Angereds- och Bergsjöbackarna. För mig personligen var just Göteborgs Girot det första cykellopp som jag någonsin ställde upp i.. Ni förstår kanske mina cykelmässiga sentimental känslor. Självklart finns jag på startlinjen om dryga 11 dagar... det finns ju ett antal personer som skall sättas på plats ;)
 
Reck ser till att vi rekar banan rätt inför Göteborgs Girot! Det som är snudd på årets viktigaste lopp... 
 
Här levererade jag tydligen en klassisk Sophie-posé enligt Reine Merckx. Ja, jag bjuder på den...
 
För att verkligen sätta spiken i kistan denna tisdag så gick jag nu även med i den här ytterst fina sekten som stavas Garmin. Kortet brinner än i fickan, men helskottans vilken pryl. En Garmin Edge 510 fick det bli och jag är blixtkär. Det är ytterst osannolikt att jag kommer somna tidigt ikväll.. det finns ju en OERHÖRT massa funktioner som jag MÅSTE NU ABSOLUT NU lära mig allt om. Lägg till då sedan allt extra roligt som kommer till med Garmin Connect och exporter till Strava osv.... Ja ni fattar, jag är fast i nörderiträsket hela natten lång. 
Men som sagt, min egna träning har börjat rulla efter en vecka i grönsaketillstånd. Träning och träning, rulla lätt och behagligt... snitt hastigheter på 20-22km/h och en medelpuls på 108. Men ni vet nog vid det här laget att jag är LIKA GLAD FÖR DET! Livet är 1000 gånger bättre när man får vara på en cykel. 

Förhoppningsvis får jag tummen upp av läkarn på torsdag eller fredag att börja så saktliga trappa upp intensiteten på träningen. Men ja, skynda långsamt är ledordet... än. 
Nu ska jag återgå till att nörda ned mig i Garmin-data-träsket. Vi hörs på en dag eller två!
 
Vi rullar ut, XO/ Sundström