Idag är ingen vanlig dag

Varför då tänker ni jo för idag gick jag upp 6.30 för att kunna bege mig till Kalmar. För idag är det Kalmar ironman och tältet öppnar klockan 08.00. Jag står även idag i tältet på powerbar. Det är verkligen folkfest i Kalmar idag. Folk kommer stå och heja överallt längst hela cyklingsbanan. Så himla många frivilliga som ställer upp och får detta att fungera. De gör ett grymt arbete alla dessa människor. Alla som ställer upp och inte ger upp är hjältar om än lite idioter ;) Efter jag jobbat klart kommer jag skrika på er på löpningen och hinner jag se några vid växlingen så kommer jag skrika på er, men det har ni kanske hört. Då ni antagligen inte läser detta under er ironman. Jag och mamma brukar alltid kolla på ironman men hon valde att spela golf idag så jag fick jobba istället men tycker ju det är kul också så. Kom in och kolla Kalmar bor med omnejd. Heja på kämparna.

 kolla in deras hemsida, http://www.ironman.com/sv-se/triathlon/events/emea/ironman/kalmar.aspx#axzz3AUloIxie

 

Igår så fick jag äntligen sova ut, oftast går jag upp vid sju och cyklar vid 08.00. För er som tänker att det inte är tidigt vill jag bara säga att jo för mig är det 2 timmar för tidigt. Jag vill sova till 09.00 iaf. På schemat stod det 5 mil lugnt och stilla, en 1000meter EB om jag kände för det, vilket jag inte gjorde. Jag älskar njutrundor brukar stanna och ta lite kort och så vidare men igår var det inte trevligt det blåste motvind nästan hela tiden. Där vägen är taskig hade jag lite medvind så där passade jag på att njuta en stund. Tycker jag förtjänade njutrundan. 14mil på torsdagen och träningsvärk från tisdagen gjorde att intervallerna och spurterna var tunga på torsdagen. Benen behövde trampas ur helt enkelt så att slappa var bra kändes ju att benen fått slita den senaste tiden. Därför vid travhästarna tog jag också en selfie. Så mycket fina hästar jag cyklar förbi här omkring. När jag kom hem åt jag det bästa jag vet, nykokta majs. Ja det krävs inte så mycket för att göra mig lycklig. Sen blev det ärende med mamma. Innan vi åkte förbi vänner till familjen som vi ska hjälpa nu i veckan och vara hundvakt åt. Dessa hundar kallar jag för piff och puff och en utav dem har alla bokstavskombinationerna som finns, men trots det är dom ju för söta. Därför jag kallar dom piff och puff för trots alla bus tycker man ändå om dom.

 

Så ikväll blir det en runda med hundarna och så imorgon blir det ett hårt pass igen. Om inte formen snart sitter där den ska ja då vet jag inte. Tror dock mer och mer på min egna spurt och känns som den snart sitter så pass bra att folk får se upp.

 

Xo, rullar ut.

/Andersson