Sundström: Backprologen

Ja, då var det 1 år senare och så var Emmy&jag tillbaka på den platsen då vi lärde känna varandra. 
 
Men ja, Svanesunds 3-dagars och backprolog stod på kvällsmenyn. En hel del velande med växelval och osäkerhet kring hur jag skulle ta backen präglade tankarna före start. Innan vi ens gett oss av från B&B i Askekärr hade mitt bakhjulsnav pajjat helt så fort som fan fick de bli kassett- och hjulbyte. 50mm fick åka på!
 
Loppet sedan kändes väldigt bra till en början. Benen kändes pigga och det verkade som om att de här allt kunde gå bra. Men ont som in i helvete i varenda muskelcell gjorde det. 193 i medelpuls visade att de var max som kroppen gick på.
Men när jag väl kommit upp till den lilla platta delen och skulle bomba på så var de inga roliga ben kvar. Sista knixen tvingades jag gå ned på lilla klingan (hemsk manöver)  och försökte trycka på. Men där rök ett antal värdefulla sekunder.
 
Väl i mål slängde jag mig bara ned på marken. Benen bara skaka och blodsmaken frodades i munnen. Föj fan vad underbart.
Sedan tog de en 30minuter innan kroppen var sig själv igen och jag började gilla livet igen.
9:e plats stod det sedan i resultatlistan. Helt ok även om jag hade siktat högre än så. Men att de var betydligt bättre kört än förra året var en liten ljuspunkt.
Nu laddas de om med laxpasta och mandelskorpor så blir de all in på morgondagens GP! Time to break The law..... 
 
Vi rullar ut. /SUNDSTRÖM.