Tankar om saker

Ibland när jag är ute och cyklar själv, filosoferar jag. Ibland är kanske inte helt rätt, det händer väl alltid när jag cyklar själv. Det som är läskigt är att jag ibland ”vaknar upp” och undrar hur jag hamnade där. Idag var en sådan dag då fokuset var Svanesunds 3-dagars. Hur ska prologen köras, hur kan GP loppet utvecklas och då går jag igenom varenda kurva. Först tänker jag hur jag vill att det ska utvecklas och sedan allt annat som kan hända. Min demon för helgen är verkligen tempot, då jag inte har en tempocykel eller tempohuvud. Jag lånade bara en hoj till SM. Därför undrar jag hur mycket tid jag kan komma att tappa på den etappen. Det ända jag kan göra är att försöka tappa så lite som möjligt och försöka bättra på mitt tempohuvud. Tempohuvudet vet jag inte hur jag ska förbättra. Precis som jag filosoferar när jag cyklar själv och tränar gör jag samma sak när jag cyklar tempo. Hur ska jag göra för att inte börja tänka på min masteruppsats nu i helgen som jag måste skriva en plan till och lämna in nästa vecka. Hur ska jag inte tänka på den fina miljön som är där? Hur trycker man bort smärtan? Tror jag skulle behöva en sportpsykolog för det, eller en fin cykel kanske är samma sak för en cykelnörd?

 En sådan kanske ger mig bättre tempohuvud... 

 Min masteruppsats funderade jag även på idag. Äntligen har jag bestämt ämne men behöver mer kunskap för att kunna spinna vidare så varje gång jag börja tänka på det går jag in i samma vägg. Vilket jag finner väldigt frustrerande, kan inte info bara komma in som typ genom en droppställning. Man sätter den på ett jämt flöde med info. Imorgon ska jag åka och lämna igen bilen i Billesholm och på vägen ner så ska jag stanna i Växjö och linneuniversitet för där ska det finnas en bok med ett kapitel skrivet av min gamla lärare i Malmö om just det ämne. Det kommer förhoppningsvis hjälpa mig att sätta ihop en uppsatsplan. Får väl se hur lång tid det kommer ta mig för mig att hitta den boken, jag är nämligen sämst på bibliotek. Då har jag ändå pluggat i 5år och spenderat en del timmar på bibliotek. Efter 3år i Malmö lärde jag mig det biblioteket, så blir jobbigt imon i Växjö när jag snabbt måste hitta boken. Kommer mest troligt springa omkring som en virrig höna och sedan ge upp och be om hjälp. Så är ni i närheten och kan deras bibbla kom och hjälp mig tack =)

 

 

Min bil som jag ska lämna igen på Lindells har rullat så extremt bra. Det är en Nissan Note en väldigt liten bil som drar lite bensin men är väldigt bra att packa i. Till SM hade jag en tempo hoj en linje hoj och extra hjul sen med packning för två tävlingar och med lakan och allt. Jag fick in allt det hur lätt som helst. Så tack så hemskt mycket det har verkligen varit min räddning denna sommaren, annars hade inte jag kunnat åka på alla tävlingar.

 

Jag lovade ju att jag skulle återkomma med info om vad jag tyckte om sportdrycken jag testade, Umara Sport. Nu har jag testat den nya sport drycken på tävling och under träning, det jag använt är sportdrycken och Intend. Intend ska tas 35- 45 minuter innan och ska framförallt hjälpa en vid tävling. Det ska få en att prestera bättre. Då jag har så konstig mage, så är jag väldigt skeptisk inför nya sportdrycker. Efter en vecka så har jag inte fått några problem med magen på grund utav Umara. Jag använde även Intend på Alliansloppet GP och där gick det ju bra trots att jag fick jaga ett varv efter kraschen. Så än så länge funkar allt kanon men till helgen kommer den verkligen att ställas på prov. Tre dagar med fyra tävlingar kommer magen att klara det, ja jag tror faktiskt det men det blir verkligen det ultimata testet. Så nu laddar vi verkligen inför Svanesund. Jag startar som 4 kvinna, 18.30.45 då jäklar då kör vi! http://www4.idrottonline.se/SvanesundsGIF-Cykel/Svanesunds3-dagars/

 

 

 Xo, rullar ut...

/Andersson