Tisdag 19/8

Ja, det vart en helg med mycket utav allt det goda i livet. Sådana helger behövs dom med. Även om man ibland undrar varför man utsätter kroppen och knoppen för det... 
Under lördagen blev det en bra distansrunda på lite drygt 5h. Dessvärre utan mänskligt sällskap, men både Spotify, P3 Dokumentär och BBC dokumentär gjorde ett bra jobb i att hålla mig mentalt uppe. 
Sedan blev det en hejdundrande körning på kvällen, då det blev en liten överraskningsfest för Johan. Alla inblandade körde tills fötterna värkte och det var inte många pigga huvuden som vaknade upp på söndagen. 
När vädret sedan bjöd på domedagsregn var det ganska passande att endast spendera dagen på släktkalas och filmtittande med tillhörande mumsigheter.
Väl tillbaka i Götlaborg igår så vart det ett gött backpass i Sävedalen. Efter att jag lyssnat på Reine Merckx råd om att köra på alldeles för tunga växlar i backarna sa mina ben tack och adjö redan i andra backen. Sedan var det bara att bita ihop och slita för allt som styrlindan var värd. 

Imorse visade sig Kungälv på sitt allra regnigaste väder och morgonens distans blev ett löppass följt utav en nedvärmningspromenad runt fästningen. Väl där fick jag sällskap av dessa två ullbollar.
 
Ja, att det gick sådana små söta saker runt fästningen var allt en ny upplevelse. Nu vankas det dock storhandel och ett kvällspass som stavas crossfit. Oddsen att jag vaknar upp med oerhörd träningsvärk imorgon är inte direkt skyhöga.......

Vi lär ju höras... over and out. /Sundström