Julstress och lite julmys

Precis som Sophie har även jag varit dålig på att uppdatera på bloggen. Jag kämpar med min uppsats som jag bara vill spy på och så vet jag inte hur våren kommer se ut. Det är extremt jobbigt då jag gillar att ha fullständig koll på allt. Så mycket saker jag går och väntar på, andra som ska besluta osv. Jag har ändå tagit ett eget beslut i att satsa fullt ut på cyklingen till våren så hoppas bara jag kan få ihop det ekonomiskt. Så vet ni något extra knäck i Kalmar området eller företag som gillar cyklister och gärna vill stötta ett damlag att nå sina drömmar hör gärna av er.

 

Men lite har ändå hänt sen sist jag uppdaterade, jag var i Stockholm i helgen. Träffade på lördag Tony och Frida på Sana Evolution, vilket alltid är lika lärorikt så tar med mig allt jag lärt mig denna gången och även vad jag ska äta i fortsättningen. Ska bli kul och se om de kan leda till bättre resultat vid nästa test tillfälle och under säsongen 2015. Har nu verkligen valt att låta dem bestämma och lita på att de funkar. Efter vi varit där så blev det fika på Petrus bageri vid Maria torget, Sebastien Boudet brukar vara där så jag ville se hur deras surdegsbröd var. Jag tog en liten dinkelsurdegsfralla och kan ju säga att det var grymt bra. Mamma tog deras vörtbröd och hon njöt precis som jag. Så vi har nu fryst in lite i frysen, det var så bra. När man bor i Nybro är det svårt att få tag i så bra surdeg och det är det ända som funkar för mig mage så blir så glad när jag får äta gott surdegsbröd. Sedan delade vi på en croissant hade nämligen fått tips om att de ska vara de bästa i stan och det kan jag förstå för den var värd smärtan i magen.

Efter fikat gick vi omkring på söder, gick in i småbutiker med inredning och special matbutiker och bara njöt. Eftersom jag ska äta mycket mer så blev det sedan mat på Urban deli, alltså Urban deli säger bara mums mums mums. När vi sedan gått ett varv på gamla stans julmarknad och då menar jag verkligen knappt ett varv så tyckte vi det var för trångt och gick därför mot Åhlens city. Jag letade en julklapp men fanns inte där så extremt trötta utav allt gående så åkte vi till hotellet och jag hade nog kunnat gått och lagt mig där och då klockan 19. Dock höll jag mig faktiskt vaken till nyheterna 22. På söndagen tränade vi lite i gymmet på hotellet och sedan efter massa frukost åkte vi hem. Det blev en lång hemresa med stopp på en Stadium outlet butik, blev en ny sportbh och ett linne. Sedan när vi skulle luncha så var det två bussar på Tindered så vi valde att åka in i Västervik. Vilket faktiskt var rätt mysigt, kom ju även hem tillslut.

 

Denna veckan har jag enbart lyssnat på musikhjälpen, pluggat, ätit och tränat. Önskar jag kunde öka tempot i skrivande men går verkligen inte. Nu börjar deadline även närma sig så det är skrämmande. Till helgen hinner jag inte extra plugga för då blir det som vanligt distans men även väldigt mycket julpyntande. Även om vi bor i kaos här hemma så måste vi ju ha julpynt så är det bara. Ska bli mysigt att pynta har världens ide som ska genomföras och är super exalterad för det. Sedan ska även lite glögg drickas och musikhjälpen lyssnas på samtidigt som det pyntas. Kanske baka någon nyttig julgodis eller inte nyttigt utan bara mjölkfrifudge ja vi får se vad som hinns med.

 

Xo, rullar ut..

/Emmy

 

P.s har ni några tips så kan ni nå mig på min mail, [email protected] d.s