Outside is free

Idag så går 2014 mot sitt slut. Det betydde årets sista runda och jag fick sällskap idag. Underbart kul att få avsluta året med två damer som sällskap. Jag gillar mina gubbar men att se tjejer cykla är något så härligt, jag vill så gärna att denna underbara idrott ska spriddas till fler damer. Vi kan också!

Då det var snö idag blev det MTB och jag har fått låna en MTB nu till vintercyklingen. Tack så mycket Åsa och Mattias som tänkte på mig. Idag fick jag möta många fina grusvägar som jag aldrig besökt, tänk att det fanns sådana kanon vägar bara runt hörnet. I sol begav vi oss ut på vägarna och det fina nya vinter specialized skorna jag har är verkligen kanon! Jag kör med värmesula också men det funkar bra med tårna. Så himla skönt att inte behöva ta på sig två stycken skoöverdrag.

 

 

Det blev en pyspunka men lite mer luft löste det problemet och sedan gick det smärtfritt. Det blev lite tjejsnack om kläder och livet. Det blev även en diskussion om cykling så klart och även om den nya klubben i Kalmar. Ja härlig runda helt enkelt i småländska skogarna. Ibland ute i skogarna känns det lite idylliskt. Tack Åsa och Annika för ni visade vägarna och var ett kanon sällskap.

 

Slutligen så vill jag passa på att säga tack till alla vänner som finns där och stöttar vid tävlingar. Som skriver till mig inför alla tävling och som på cykelrundor här hemma i Småland frågar hur det går, pushar en, vill att det ska gå bra och tror på en. Det är så himla gutt, utan er skulle jag ge upp när det är tufft.

 

 

 GOTT NYTT ÅR!! 2015 here I come.

XO, rullar ut..

//Andersson

#1 - - Cykelkatten:

Glad fortsättning! Vintercykling is the shit :)

Svar: Tack desamma =)
Sundström & Andersson