Träning cycling sweden, cyklist, mtb, sophie sundström cykel

Fredagspass med MTB och hockeytejp.

Är det bara jag som tycker att veckorna verkar springa all världens väg? Aja, det är i och för sig dumt att klaga. Det finns ju ett uttryck som säger att tiden går fort när man har roligt. Uppenbarligen har jag det alldeles för roligt mestadels av tiden då. :) 
Även om man kanske skulle kunna tro det så är inte jag någon större morgonmänniska egentligen. Jag mer eller mindre bara tvingar mig till att vara det och med 4 alarm och lika många snooze-påminnelser så kommer jag upp sådär early bird tidigt. 
Igår natt fick jag dock ideén att prova på att enbart ha ett alarm, på ett klockslag och se om det gjorde något med de där att ta sig ur zombietillståndet. Cykla mig baklänges, det var ett genidrag! 
Visst var jag inte speciellt mycket piggare men det gick fort att dra sig upp ur sängen iallafall. Kanske har det något med en undermedveten psykologi om att du har bara den här chansen att ta dig upp. 
Men jag hade tänkt att få mig ett par distanstimmar på morgonen med GT och vädret såg väldigt lovande ut till en början. Solen sken faktiskt i ett par sekunder under morgonespresson. Men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken. Precis när jag ska gå igenom dörren så öppnar sig himmelens alla portar och hällregnet deluxe presenterar sig för dagen. Tack för den Vädergudarna. 
Min spontana reaktion till detta blev faktiskt bara ändå ett enda stort asgarv. Uppenbarligen måste jag ha ett par oplockade med gubben däruppe ibland. Men äsch, vad ska man göra annat än att skratta åt eländet. 
Men idag tillät jag mig faktiskt att vara en liten bekväm cyklist och svidade snabbt om till MTB+outfiten och drog ut liket till till Delsjön och Skatås. Just idag orkade jag faktiskt inte vara på en landsväg i spöregn, i rusningstrafik, med förbannade bilister överallt. Skogsvägarna runt husknuten har faktiskt sina fördelar där. När jag trälat runt ett tag så tog jag en sväng i parken runt en trevlig liten slinga bland stenar och träd. Men ja, nu förstår jag varför skivbromsar är ETT MÅSTE om man inte ska bara cykla grusvägar. Det var ett smärre mirakel att jag inte dundrade rakt in i ett träd och undvek således min första trädkram. Men den kommer nog så småningom. Tänka sig att ni blev en del som fick rätt angående mitt förhållande till mitt egna cyklande och MTB. Ja, det svider lika bra som vinäger i munnen att erkänna det. Men ja, det är faktiskt riktigt kul ;) Inte lika roligt som landsväg men det är ett roligt komplement och alternativ till att få in bra timmar på en sadel! 

Ett cycle-kodak-moment ur Sundströms perspektiv, Dirt the heck up. Notera, hockeytejp har oändliga användningsområden. 
 
Imorgon blir det ytterligare ett spontanpass på antingen Liket eller GT. Sedan så bär det av till värmen och Teneriffa. T minus 2 dagar nu.... SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG! Opp och ned, ned och opp ska jag fara till Teides topp... 
 
Vi rullar ut, XO/ Sundström.